Jeg slutter jo ikke med tannpussen for det…?

 

På mange måter er jeg en “Alt eller intet”- person.

 

Enten gjør jeg noe veldig ordentlig…

…eller så gir jeg litt blaffen.

I alle fall er det slik på enkelte områder i livet mitt.

 

For eksempel:

Enten lar jeg være å spise kake…

…eller så lar jeg absolutt ikke være! 😉

 

Akkurat på det området hadde det sikkert vært best med en mellomting…

…altså at jeg hadde spist kake med måte en gang i blant!

 

Under skrivekurset jeg gikk på i vår,

snakket kursleder Ida Jackson en del om det å falle av lasset.

De fleste gjør jo det, på ett eller annet vis, på ulike områder i livet.

 

Vi bestemmer oss kanskje for å “Begynne et nytt og bedre liv”.

Så starter vi med friskt mot, og de aller beste forsetter:

Denne gangen skal jeg lykkes!”

 

Så skjer det dessverre så sørgelig ofte at vi (i alle fall jeg) gradvis dabber av;

enten det gjelder å spise sunt, trene jevnlig…

…eller noe helt annet.

 

Men…

…som Ida sa: 

“Du slutter vel ikke å pusse tenner

fordi om du ikke har giddet å gjøre det en kveld?!”

 

Nei, definitivt ikke!

I hvert fall ikke jeg!

 

Jeg tror knapt det har skjedd at jeg har hoppet over tannpussen –

verken morgen eller kveld!

Jeg kan ikke fordra følelsen av å ha “pels på tenna”!

Jeg er også en flittig tanntrådbruker.

 

 

Om jeg faller av lasset på alle andre områder,

så kommer jeg fortsatt til å være nøye med tannpussen.

I alle fall så sant jeg er i stand til å utføre den!

 

Så gjelder det å huske dette når det kommer til andre gode vaner også.

Om jeg har droppet ut en dag eller tre,

så betyr ikke det at jeg bare skal fortsette å gi blaffen!

 

 

5 kommentarer
    1. He-he, ja her kjente jeg deg igjen en del 😁Men så kom jeg på at du ikke slutter HELT å spise kake, noen ganger går du over til å bare lage de så sunne at de ikke er gjenkjennelige som kaker 😂Det har du fortalt meg. Nei, pusse tennene må jeg også, alltid 😊

    2. tannpuss må til ,det sluntrer ikke jeg heller med,for pels på tenna kan umulig være behagelig :=) ellers er jeg litt som deg ,jeg kan være superflink eller ta helt av på enkelte områder :=)

    3. Ja ikke sant….. av og til stuper jeg til køys UTEN å pusse tennene…. men jeg slutter ikke med det fordi 😀
      En annen sak er kaker…. der er det enten eller…. klarer ikke hegne meg liksom….. og slik er det med mye forskjellig 🙂

    4. Tannpussen burde vært omvendt proporsjonal med tenner i kjeften. Kanskje er den det også. Men jeg nå bare si jeg beundrer generasjoner etter min, når det gjelder tannstell. Aner ikke hvor mange ti tusener man har investert innafor leppene. Men dessverre er resultatet like proporsjonalt. Men, slutter ikke å pusse. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg