Jeg siler…

I kveld lagde jeg meg te ved å tømme kokende vann over fennikel-frø.

Jeg er nemlig svak for lakris-smak!

Jeg trakk ut det jeg følte jeg hadde nytte av og lyst på. 

 

Slik er de jo når jeg trakter kaffe også. Gruten blir igjen i filteret.

 

Nå om dagen filtrerer jeg veldig når det gjelder hva jeg vil ta i mot av nyheter.

Når jeg ser en overskrift, som jeg opplever som skremmende, så lar jeg bare være å lese videre.

Jeg styrer unna det som bare trigger frykten min, for eksempel detaljerte beskrivelser om hvor syk man kan bli hvis man er riktig uheldig. Jeg styrer også stort sett unna alle statistikkene og prognosene.

 

Det jeg derimot trenger nå, er å holde meg oppdatert på hva jeg til enhver tid skal gjøre for å beskytte meg sjøl og andre best mulig!

Alt annet kan jeg filtrere vekk!

 

Nylig så jeg noe på facebook som jeg synes er et eksempel til etterfølgelse. Det gjaldt avlysning av en planlagt dugnad.

Det sto:

“Dugnaden på (sted) den (dato) er avlyst. Vi prøver igjen ved en senere anledning.”

Det var alt som trengtes. Alle forstår hvorfor en dugnad blir avlyst nå. Det er ingen grunn til å utdype så veldig, eller hause opp det som skjer mer enn høyst nødvendig. 

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg