Jeg ønsker meg heller ikke tilbake til da jeg var søtten år…

 

Noen sanger og fremføringer går rett til hjertet på meg…

Denne sangen er et eksempel på dette:

 

Frida Ånnevik… 

 

Hun har, så vidt jeg vet, skrevet teksten, men melodien er ikke hennes…

Jeg husker ikke hvem som lagde den opprinnelige låta, men den er kjent.

 

Frida kommer fra samme fylke som meg – altså Hedmark…

…uten sammenligning for øvrig!

 

Jeg ønsker meg heller ikke tilbake til da jeg var 17…

 

Jeg hadde det fint på mange måter da jeg var 17-18…

Ungdomsskolen (Hvor jeg mistrivdes veldig!) var et tilbakelagt stadium.

Å begynne på videregående, var som å komme til Paradis i forhold.

 

Her er jeg 18 eller 19…

 

Likevel…

Sjøl om jeg antagelig har tilbakelagt minst to tredjedeler av livet, så ønsker jeg meg ikke tilbake til ungdomstida…

 

Jeg begynner imidlertid å bli bevisst på at jeg uansett ikke har all verdens tid lenger…

Det betyr at jeg må være villig til å innse på at det ikke er alt jeg er tjent med å holde fast ved…

 

Jeg er ikke villig til å sitte og vente…

…på at det skal bli min tur…

…en eller annen gang…

 

For det blir aldri det, om man bare passivt venter på NOE eller NOEN…

 

Å gi slipp på noe, gir mer rom for noe annet…

Jeg var på Agape i kveld, og nettopp dette kom opp da jeg ble lest:

 

“Gi slipp på det jeg holder fast i hendene, slik at jeg får hendene fri…

…og kan ta tak i noe annet…!”

 

 

Mobilen er nok en av de tingene som jeg (i likhet med mange andre) med fordel kan gi litt mer slipp på!

3 kommentarer
    1. ikke alle vil tilbake til ungdomstiden,for meg var jo det en vakker tid,nyforlovet og gift 19 år gammel og som du hvet holder vi fortsatt sammen :=),men mange ting kan vi gi slipp på ja for det er masse fint å ta tak i som ligger der ute for oss

    2. Ønsker meg overhode ikke tilbake til jeg var 17-18 selv om jeg likte videregående skole :- ) Gjelder å ha fokus på det man vil ja. Og ikke “fikle” for mye med ting man IKKE kommer noen vei med. Her snakker jeg om meg selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg