Jeg ønsker meg en Fe med en Tryllestav!

 

En sånn en som i “Askepott”…

…eller kanskje tre sånne søte, små med hatter og pastellfargede kjoler…

…sånn som i “Tornerose”…?

 

Så kunne de ha svingt tryllestavene sine over alle tingene mine, da…

…slik at alt havnet i esker og kofferter helt av seg sjøl!

Det hadde jammen vært noe!

 

Men…den gang ei.

 

Jeg bærer opp plastbokser og esker fra boden, og pakker dekketøy og krimskrams…

Utrolig hvor mye det blir plass til, sjøl i ei lita leilighet!

Frokost- og middagsservise i boks!

 

Men…det er mye enklere denne gangen enn det som var tilfelle i fjor.

Da var det mye mer som måtte ordnes…

Det var rett og slett skummelt å flytte inn til “Storbyen”, for ei som hadde regnet Hamar som “storbyen sin”!

“Å i huleste er det je har fønni på!?”

 

Det tenkte jeg mer enn en gang i løpet av prosessen!

Men…alt i alt har jeg absolutt ikke angret!

Jeg bare måtte prøve noe helt annet!

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg