Jeg har arvet!!

 

I dag møtte jeg Frodithen. Det er en stund siden sist.

 

Det er jammen også en god stund siden vi møttes på kafé…

…men dag var det så fint å sitte i bakgården på “Memphis” på Grünerløkka…

…og nyte en brus og en kaffe latte!

 

Rett før jeg kom, hadde Frodithen blitt stukket av ei humle som hadde satt seg på stolryggen hennes. 

Det ble en liten tur til apoteket for å få tak i noe lindrende.

Å bli “brent” av ei humle gjør skikkelig vondt!

 

(Har du lyst til se noen av Frodithens utsøkte paint-tegninger, kan du klikke på lenken under her!)

“Hva har “Fluens Bestemor” mot meg, liksom…?”

 

Heldigvis ble det ikke en sånn megadiger hevelse som Frodithen ofte har fått av vepse- og humlestikk.

Frodithen smiler tappert i bakgrunnen…

 

 

Og så var det den arven da…?

 

Jo, Frodithen hadde med seg en kjole som hun ikke har følt seg helt bekvem i.

Svart er vel egentlig ikke min farge, men her var det raust med rosa, så da synes jeg det går fint!

 

Kjolen er en elastisk sak, som er lettvint å pakke med seg.

Jeg foretrekker klær som ikke må strykes, på grunn av at jeg har en lei tendens til å skrukke dem til igjen, nesten med det samme jeg har fått dem på!

 

Dessuten er det drapering over magen.

Sånt liker vi!

Drapering har nemlig en kamuflerende effekt på både “lausskinn” og “love-handles”.

 

Jeg hadde også med en kjole i dag.

Den var et bomkjøp fra i fjor sommer.

Frodithen vet om noen som kanskje vil ha den!

 

Tenk så fint at det går an å bytte impulskjøp med hverandre!

Da slipper man å gremmes over at man har handlet litt overilt!

 

Jeg har forresten tenkt å driste meg til å legge dette innlegget under kategorien:

“Mote og skjønnhet”.

 

Normalt ville jeg ha valgt “underholdning”…

 

…men “gjenbruk” og “arvegods” kan vel også være mote??

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg