Jeg følte meg ivaretatt!

 

Jeg har vært en tur på Rodeløkka Postkontor i dag.

Jeg følte meg godt ivaretatt.

 

Der tar de nemlig smittevern på alvor!

Alt er lagt til rette for at det skal være trygt å hente pakker, og for at både ansatte og kunder skal være mest mulig beskyttet.

En gang jeg kom dit, sto det vakt utenfor døra.

Hun regulerte hvor mange som fikk komme inn i det vesle lokalet. om gangen.

Atmosfæren var likevel vennlig og behagelig.

 

Slik er det ikke alle steder…

Enkelte butikker har postmottak.

Jeg har hentet pakker på slike steder også.

Hvordan det er lagt til rette for ivaretagelse av smittevern…

…varierer veldig.

 

Når jeg handler kolonialvarer, blir det til at jeg velger butikkene der jeg opplever at ting virker å være mest mulig “på stell”.

Det kan variere mye innenfor samme butikk-kjede. 

Det tyder på at det er holdningen og ansvarsfølelsen til ledelsen og de ansatte i den enkelte butikken som er mest avgjørende.

 

Hver og en av oss har et ansvar.

Det nytter ikke bare å peke på “alle andre”.

 

Det er veldig kjekt når flaska med håndsprit står godt synlig plassert, rett innafor døra!

 

Jeg har alltid med med meg ei lita sprayflaske i veska,

sånn i tilfelle det ikke er noe hånd-desinfeksjon tilgjengelig på stedene jeg oppsøker.

 

Da håndsprit ble å oppdrive igjen i vår, kjøpte jeg inn et par store flasker.

Det var mye billigere enn å kjøpe småflasker.

Så fyller jeg bare opp denne flaska med jevne mellomrom.

 

Den er kjekk fordi det er liten risiko for at korken løsner…

…slik at all spriten renner ut i rumpetaska mi…

…og videre nedover på innsiden av lårene.

(Jada, jeg har sjølsagt opplevd å måtte gå rundt i byen med nedspritet veske, og våt bukse, på grunn av nettopp det!)

 

Jeg er nok en av dem som mange vil kalle “hysterisk”, trekke på skuldrene av og hånflire av.

Men jeg tenker at det koster så lite, og at det er så mye å vinne på å lese seg opp og ha gode rutiner vedrørende dette.

 

Sjølsagt kan det glippe for alle en gang i blant.

Ingen av oss har noen garanti for at vi ikke blir smittet og dermed smitter andre. 

Men det er noe med innstillingen, altså at en i hvert fall har en intensjon om å gjøre så godt en kan!

 

Det er ikke bare regjeringa som bør legge til rette for at samfunnet skal fungere best mulig

Du og jeg kan “tenke sjæl” også!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg