Jeg elsker deg…på Facebook

 

Jeg er ikke vant til å bruke så store ord.

 

Faktisk tror jeg aldri at jeg har sagt “Jeg elsker deg!” til noen.

 

I min verden heter det gjerne: “Jeg er glad i deg”

” Jeg liker deg veldig godt”

…eller “Jeg setter så pris på deg”

 

…men jeg har vel ikke akkurat strødd rundt meg med kjærlighetserklæringer til noen.

 

Fine ord er dessuten lite verdt dersom de sjelden omsettes i handling.

 

For mange så kommer disse “store ordene” tilsynelatende ganske lett.

Jeg har ofte sett at noen har brukt ordet “elske” på Facebook.

Da har det ikke bare dreid om partnere.

Det kan like gjerne ha vært til et familiemedlem eller en nær venn.

 

Men…ofte handler det jo om ektefelle, samboer eller kjæreste når man bruker ordet “elske”.

 

Noen ganger har jeg stusset litt over hvorfor enkelte stadig utbasunerer sin kjærlighet på dette viset.

 

Jeg synes det er koselig med par som innimellom deler at de opplever noe fint sammen.

For eksempel i form av bilder fra turer eller andre opplevelser.

Det er jo veldig lettvint å dele på sosiale medier.

Man når fram til mange på en gang, hvis det er det man ønsker.

 

Men…

…gjennom de mer enn ti årene jeg har hatt profil på Facebook, har jeg undret meg noen ganger.

 

“Elsker deg vennen!” <3<3<3

“Jeg elsker deg også!” <3<3<3

(Gjerne i form av en slags “dialog” under hverandres innlegg.)

 

Noen ganger har dette foregått jevnlig mellom personer som kanskje har bodd under samme tak.

Så har jeg tenkt:

Sitter de i samme hus, bak hver sin pc eller telefon, og skriver disse “kjærlighetserklæringene for åpen scene”?

 

Aller rarest blir det når et par,(som har vært riktig så ivrige med denne typen kommunikasjon) går hver til sitt kort tid etter en periode med intense kjærlighets-utvekslinger på sosiale medier.

 

Ingen har rett til å dømme.

Jeg bare stusser over disse mekanismene

 

Hvorfor er det så viktig å vise verden hvor høyt man elsker…

…på denne måten?

 

Kanskje er det aller mest for å overbevise seg sjøl…?

 

 

 

Jeg har delt mye på bloggen min.

Innimellom har jeg vært ganske personlig.

 

Jeg har også delt at jeg har vært “på leit” etter en kjæreste.

(Det “prosjektet” har jeg gitt opp. I alle fall det å lete aktivt.)

 

Men…om jeg hadde vært i et forhold nå, så hadde jeg trolig delt minimalt om det på sosiale medier.

 

Slik var det også sist jeg hadde kjæreste.

(For ganske mange år siden.)

Han hadde ikke profil på Facebook, og da falt det ikke naturlig at jeg delte noe på min profil heller.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Elsker ingen på Facebook jeg heller. Eller på bloggen. Men elsker dem stille og på min måte i min egen verden. Sånn at DE vet det, de som skal vite det 🙂

    2. Hehe, nei jeg har aldri elsket noen på facebook…….! Og har heller ikke tenkt å gjøre det…! Har ingen tro på å skryte på seg glam og glitter der – det er i det private stille og små det teller! Så jeg er veeeeldig enig med deg! Jeg har nok sagt jeg elsker deg til noen oppimellom, ja…. nå er det kun prinsessa som får et elskerdegsåmasse på snap hver kveld! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg