Jeg bruker helst ikke ord som “Healer” og “Healing”

 

Kanskje er det fordi jeg vet at det har skjedd at noen mennesker har misbrukt sine såkalte “spesielle evner”…

…og den tilliten sjuke, sårbare mennesker har fått til dem?

Jeg har absolutt hatt positive erfaringer med mennesker som har jobbet med det de kaller for “healing”.

Deltatt på kurs der “healing” har vært tema, har jeg også gjort.

 

Å bli grovt misbrukt av “guruer” eller “healere” har jeg heldigvis aldri opplevd.

 

Da jeg var som aller sjukest (angst, depresjon utmattelse) oppsøkte jeg jo mange ulike behandlere.

I den perioden var jeg i kontakt med en healer som misbrukte tilliten min.

Det skjedde ikke noe veldig galt for min del, men etter at jeg hadde sluttet å gå dit, fikk jeg vite at andre hadde opplevd ting som slett ikke var “innafor” med denne personen. En stund senere fikk jeg vite at healeren hadde blitt anmeldt.

 

En gang, for lenge siden, hadde jeg kontakt med et menneske som fikk voldsom tillit til en “Spirituell veileder og healer” som var bosatt i utlandet. Det var snakk om både hjernevasking, og seksuelt misbruk slik jeg ser det. (Sjøl om det ikke var snakk om vold eller tvang.) Det hele endte veldig tragisk da denne personen følte seg avvist av healeren. Vedkommende var alvorlig sjuk, og hadde mistet litt av virkelighetsoppfatningen. Kanskje hadde h*n kommet til å ta dette valget før eller senere uansett? Like fullt så var nok denne avvisningen en av de utløsende faktorene for at tragedien skjedde på det tidspunktet.

 

Jeg mener at det finnes mange “healere” rundt omkring; uten at de nødvendigvis kaller seg det, eller er seg det bevisst.

Noen mennesker er det bare godt å være rundt! De har en varm og god tiltrekningskraft og et behagelig vesen.

Ingen har like god energi rundt seg hele tida, men noen har det oftere og i sterkere grad enn andre!

 

 

Dessuten er det godt å tilbringe tid med gode venner!

 

Alt det jeg har nevnt ovenfor kan godt sies å være en form for “healing”, men jeg velger altså å bruke andre ord på det!

Noen ganger har jeg fått spørsmål om jeg har varme hender. Det har som regel skjedd i tilknytning til at jeg gir massasje. Jeg tenker at berøring gjør godt når den er godt ment (og den som berører har rene motiver) I tillegg må den som som blir berørt føle seg trygg slik at h*n er mottagelig.

Sjøl bruker jeg ikke ordet “healing” i forbindelse med massasjen jeg gir. Jeg ønsker at personen på benken skal føle ro og velvære, og at det skal oppleves som avslappende og trygt. Så blir jeg oppriktig glad når noen gir uttrykk for at det var slik det føltes.

 

 

Benken min er ikke så ofte i bruk for tida.

Jeg har ikke noe eget rom til massasje i leiligheten jeg bor i nå. Det er tungvint å måtte sette den opp og demontere den stadig vekk.

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg ser ikke bort i fra at slike ting kan hjelpe folk.. Jeg er nok ikke mottakelig og åpen for det, husker ei som jobba i barnehagen en periode..alle syns hun hadde så varme hender og at di fikk en avslappa følelse..jeg kjente ikke noe jeg…
      Men at noen mennesker er mer behagelige å være sammen med enn andre …og at man da slapper av og senker skuldrene det merker selv jeg 🙂 Du har en behagelig stemme som er fin å høre på.. Ønsker deg en fin morgendag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg