Jeg ble ikke vakker…

 

Da Oslo var nærmest helt nedstengt i vinter,

ble det en del netthandel.

I den grad jeg kjøpte sminke, handlet jeg hos “blivakker”.

 

For litt siden trodde jeg at jeg hadde gjort litt av et kupp!

Jeg fant nemlig en type kajal, som virket veldig enkel å påføre.

Ikke trengte jeg å bruke “blyantkvesser” på den heller,

for den kunne liksom skrues ut og inn av hylsa.

At herligheten hadde fått supre anmeldelser,

og dessuten kostet bare litt over 20 kr., 

medførte rask avgjørelse:

 

Denne måtte jeg bare ha!

 

Da jeg først var i sving, slo jeg til med to stykker;

en mørk brun, og en svart.

På det viset ble det jo dobbelt så billig, ikke sant?

 

Samme dag som pakka lå i postkassa,

var jeg klar til å teste ut nyanskaffelsen.

Jeg strevde litt, for det er ikke så enkelt å få på kajal

når en har blitt så langsynt som meg.

 

Likevel ble jeg rimelig fornøyd med utførelsen.

 

Det var tid for å gå ut i verden med mitt nysminkede fjes!!

 

Etter noen timer, kjente jeg at øyelokkene begynte å klø og svi…

En titt i speilet bekreftet det jeg ante:

Jeg hadde blitt alt annet enn vakker:

Øyelokkene hadde liksom både hovnet opp…

og slått ekstra mye krøll på seg.

Noen sminkefjerner hadde jeg ikke med.

Derfor måtte jeg pent holde ut med ubehaget til jeg kom hjem.

Her dugde det ikke aloe vera-gelen jeg pleier å bruke som sminkefjerner.

Dette var tydeligvis vannfaste greier!

 

Når nøden er størst er google nærmest:

“Hvordan fjerne vannfast sminke på en skånsom måte?”

 

Jeg landet på olivenolje.

Det sto nemlig nevnt som et “kjerringråd”.

Slik så bomullspaden ut etterpå.

Olivenolje er altså ikke bare til innvortes bruk!

 

I dagene etterpå har jeg kun brukt olje til å fjerne sminke med.

I tillegg til å være effektivt, er det både skånsomt og rimelig.

 

Nå lukter jo olivenoljen litt spesielt.

Derfor har jeg funnet ut at jeg heller kan bruke kokosolje.

Det var nemlig også noe som jeg hadde i hus.

 

 

Heretter skal jeg sminke meg på “gammelmåten”:

…med blyanten fra Cubus…

 

Sånne nymotens påfunn er jeg ferdig med.

 

I alle fall for ei stund…

 

6 kommentarer
    1. For hva det er verdt, er vi to i samme båt da jeg ser ut som et opphovnet vrak grunnet et vippelim som så så fint ut siden det var mørkt i fargen..
      Jeg, som aldri har opplevd en hudallergi før i mine levedager, var ikke direkte fornøyd da jeg innså at jeg måtte gå tilbake til det vanlige, hvite limet hvor det krever litt flid for at det ikke skal syntes.. 😛

      1. Det er jo sånt vi ikke kan vite før vi har prøvd. Det kan bli ei dyrekjøpt erfaring på mer enn EN måte. Jeg hadde aldri turt å bruke vippelim. Hvis vippene mine faller av, får jeg bare gå vippeløs. 😉

    2. Oj da ..allergisk reakson er jo ikke bra.. Jeg har en kajal i sminkepungen..men bruker den aldri.. Jeg bruker sminkefjerner di gangene jeg har hatt på mascara.. Er nok lurest å bruke produkter man er vant til.. og vet man tåler 🙂 Ha ei fin kommende uke.. <3

    3. Takk! Kajal er nok ikke noe jeg kommer til å bruke heller. Synes det er ekkelt å påføre. Best å stort sett holde seg til det vante når det kommer til sminke. En gang i mellom er det litt fristende å prøve noe nytt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg