Je har støli i frå “Vestfrøken”!

 

(Det betyr: “Jeg har stjålet fra Vestfrøken”)

 

Det er ikke bare jeg som har gjort det, altså!

Flere andre bloggere har gjort det samme!

 

For…

…når noen får en god i, så er det lov å stjele den.

(Vel å merke så lenge man oppgir hvem man har stjålet idéen fra!)

 

Vestfrøken har faktisk invitert oss til å stjele den.

 

Det handler om å dele fra hverdagen,

uten nødvendigvis å “vrenge sjela”:

 

Hvor var du for tre timer siden?

Jeg var på soverommet mitt.

Jeg har nemlig reisefeber og pakkeproblemer i dag!

Å velge ut hva jeg skal ha med på tur, er alltid vanskelig,

og jeg ender som regel opp med å ta med alt for mye.

 

Bergen er reisemålet denne gangen.

 

Da jeg skulle ta ut noe fra hengeklesskapet,

hektet noen av hengerne seg sammen.

Resultatet ble et “klesras”. (Jeg må rydde opp før jeg legger meg!)

 

Pakke-kaos i senga…

(Kjente på lysten til å pynte på fasaden før jeg tok bilde,

men klarte å motstå fristelsen til å fremstå som bedre enn jeg er.)

 

Heldigvis er ikke Frodithen veldig pertentlig.

I så fall hadde jeg gått henne fullstendig på nervene i dobbeltrommet.

(Vi har delt rom før, og det har gått bra!)

 

Hvilke ord bruker jeg om og om igjen?

 

Jeg har lett for å bruke for mange “feige” ord som modererer det jeg skriver.

Jeg jobber med saken. Feig vil jeg ikke være!

 

Hva er min favorittby?

Oslo er i alle fall en av dem, for jeg har jo flyttet hit av en grunn!

Jeg liker også veldig godt Trondheim og Bergen!

 

Hva klarer jeg ikke å la være?

Det første jeg tenkte på var “nyse”,

men av sånne litt mer kontrollerbare ting,

så må det bli “mobilscrolling”.

 

Hva er det første jeg legger merke til ved en person?

Blikket, utrykket i øynene.

 

Min favorittalder så langt i livet?

Min nåværende. Jeg har aldri ønsket meg tilbake,

sjøl om jeg kan bli nostalgisk i blant.

Særlig når det gjelder tidlig barndom.

 

Velg mellom en million og evnen til å fly.

Helt klart å fly!

Jeg har høydeskrekk, men jeg er også veldig frihetselskende.

Tenk om jeg bare kunne ha spent ut vingene,

tatt meg en flytur og vært fri som fuglen!

 

Hva hører jeg på akkurat nå?

Fuglesang! Verandadøra står oppe, og småfuglene holder stadig konsert!

 

Siste sangen jeg hørte på?

Denne: 

 

 

Danse er for øvrig noe jeg alltid har gjort, men jeg er ikke så glad i pardans.

Jeg er dårlig til å innordne meg,

og blir fort stiv, keitete og uhåndterlig når jeg skal prøve å “følge”.

 

Hva irriterer meg mest?

Noe av det som irriterer meg mest er:

Ord som sjelden/aldri følges opp med handling.

 

Har jeg noen rare vaner?

Mange!

Blant annet snakker jeg ofte høyt med meg sjøl.

 

Har jeg sokker på meg akkurat nå?

Nei! Jeg går veldig ofte barbeint!

 

Føler jeg meg ung eller gammel for alderen?

Definitivt ung! Jeg kan være rimelig barnslig.

Samtidig kan jeg også være hurpete og snurpete.

Jeg føler meg ganske sprek, sjøl om det knirker litt i knea!

 

Takk til Vestfrøken for oppfinnsomheten og oppfordringen!

Det er lenge siden sist jeg deltok i et “fellesprosjekt” her på bloggen,

så nå var det jammen på tide!

 

 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg