Je håper itt’n Humphrey har sladre’ på meg!

 

Fra Oslo Raw (forrige innlegg) vandret jeg videre til Gimle kino.

Det var filmen “Det siste brevet fra deg” som sto på programmet.

 

Da jeg hadde kjøpt billetten, satte jeg meg ved et bord i baren.

 

Mens jeg satt der, registrerte jeg

at de fleste andre hadde vin – og ølglass foran seg på bordet.

 

Det slo meg at det tok seg litt dårlig ut å ta opp en plass i baren

bare fordi jeg hadde kjøpt kinobillett.

(Attpåtil til halv pris fordi det var kinoklubb-forestilling.)

 

Men…så synes jeg jo det var litt kjekt å sitte der også, da!

 

I og med at jeg, for anledningen, hadde utvandret fra Østkanten,

tillot jeg meg en aldri så liten “Rølpings”:

Raskt plukket jeg vannflaska ut av sidelomma på ryggsekken,

og plasserte den foran meg som et slags “alibi”.

 

Men…

…så oppdaget jeg at flaska var merket…

 

…”Apotek 1″!!

 

Jeg kjøpte den nemlig på apoteket

fordi jeg fikk et anfall av akutt munntørrhet

i forbindelse med at jeg fikk min andre Coronavaksine der!

 

Nei, det var ikke allergianfall; det var nok heller angstnevrose.

Apotekdama snakket nemlig høylytt

om hvor sjuk hun hadde blitt av den andre sprøyta.

Hun hadde måttet oppsøke lege etterpå hun!

 

Var det rart jeg ble tørr i munnen der jeg satt,

jeg som nettopp hadde fått stikk nr to!

 

 

Ellers går jo jeg for “gjenbruk”,

så jeg har fylt opp apotek-vannflaska på nytt…

…og på nytt.

Den er fast inventar i sidelomma på ryggsekken min.

 

Men altså…

…flaska fungerte, mildt sagt, dårlig som alibi i baren…

 

Humphrey har observert det, og ser nokså misbilligende ut…

 

Nå håper jeg bare at han ikke har sladret på meg!

 

Filmen var forresten fin.

Romantisk og tåredryppende…

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg