Je er “heme” nå…

 

Jeg har vokst opp på en gard nord for Elverum.

Etter Røros og “Elden”, ble neste stopp “heme”.

 

Jeg liker veldig godt å gå en tur “neåt ælva”.

På veien dit, passerer jeg “kønn og ‘potteter”.

 

Havre sett fra undersida…

 

“Selfie” med bygg!

 

Håret mitt har nesten samme farge som kornet,

men det kommer ikke så tydelig fram her.

 

Potet-blomsten er ganske fin…

 

Slik ser jordbunnen ut.

 

Denne “leirjorda” holder ganske godt på fuktighet;

noe som er en stor fordel i perioder med lite regn.

 

Jeg er “ansatt” som dyrepasser for gnagere og bissevofser i helga.

Jobben er rimelig enkel…

Det dreier seg bare om foring og tilsyn et par ganger om dagen.

 

Gnagerne har stort bur, drikkeflaske på veggen

og masse høy tilgjengelig.

Min jobb er derfor å finne ferske løvetannblader,

og det er det flust av nede ved elva.

 

“Vofsene” bor i “Vofsevilla”,

og har både egne leiligheter og stor, inngjerdet tumleplass.

Derfor er det ikke nødvendig med lufting/turgåring,

så lenge det bare er snakk om et par dager.

 

Dette er det mest selskapelige marsvinet.

 

Hun kan sitte stille når hun blir klødd i nakken.

 

Denne frøkna er mer sky og sjenert av seg…

 

Hun vil helst gjemme seg i huset sitt

når en fremmed dukker opp.

 

Løvetanna ble imidlertid så fristende,

at hun ikke klarte å dy seg…

 

Løvetann er Lørdagsgodt!

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg har ikke vokst opp på gård, men var mange gårder i nærområdet og vi hadde kornåkre rett i nærheten av huset.. syns korn kan være vakkert.. som på bildene her 🙂 jeg er ikke vant med marsvin..så vet ikke om jeg hadde turt å passe noen..men hadde vel klart det om jeg måtte… Søte er di i allefall.. og den løvetanna så jo fresh og grønn ut..så kan skjønne fristelsen blei for stor.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg