Ischia ved Amalfikysten og besøk på Aragon-slottet!

 

Jeg hadde aldri hørt om øya Ischia…

Ikke før nå i vår…

 

Da ble det nemlig bestemt at Ischia skulle være reisemålet som markerte en slags avslutning på “Female Leadership”- opplegget som jeg har vært med på.

Fire av oss som har deltatt dro nedover på mandag.

I går kom vi hjem, etter fire opplevelsesrike og solfylte dager!

 

Sitron-tre og akasie-tre ved bassenget utenfor hotellet vi bodde på…

Det ser nesten ut som om det er to ulike sitronslag på samme tre!

 

Utsikten fra en av balkongene på hotellet.

I bakgrunnen på bildet over, ser du Aragon-slottet som vi besøkte den nest siste dagen vi var i Ischia.

 

Her er borgen/slottet sett fra strandlinja.

 

Vi hadde egentlig tenkt å besøke borgen i løpet av dag tre.

Så viste det seg at det ikke var anledning til å kjøpe billett etter klokka 18.

 

Det var egentlig like greit, for det var mye flottere å se seg om da det var dagslys!

 

Bomturen var uansett ikke bortkastet!

Jeg fikk jo tatt dette stemningsbildet av broen som gikk mellom hovedøya og øya der slottet lå.

 

 

Det er mange trappetrinn, og mye motbakke å forsere, for å komme helt til topps her…

 

Jeg er nesten på toppen…

(Det er også heis i borgen, slik at det er mulig å besøke den om man ikke er så god til bens.)

 

 

Utsikten uten linselusa…(Hun er bare med som en liten skygge nederst i bildet!)

 

Ulike gjenstander var utstilt i og utenfor montere rundt omkring.

 

Dronning i fin-skrud… (Hun til høyre, altså!)

 

Det finnes også et torturkammer i slottet, men dit gikk ikke jeg…

 

 

På vei ned igjen etter en snarvisitt i restauranten på toppen…

 

Fay fotograferer på vei ned igjen.

 

Syden-følelse…

 

Vil du lese mer om slottet, kan du klikke HER.

 

 

4 kommentarer
    1. Det så nydelig ut. Må Google hvor du er, for den øya der har jeg ikke hørt om. Sikkert greit med få dager, men kan tenke meg det har vært fint med noen flere. Velkommen tilbake til høsten :).

    2. Jeg syntes det var akkurat passe lenge slik situasjonen er nå. I neste uke begynner jeg i ny jobb, så da er det godt å ha et par dager her hjemme først!😊

    3. Må gjøre godt med en slik tur på denne tiden, selv om den var litt kort…
      Jeg har ikke vært der og det er vel ikke et reisemål som mange vet om, så skriv gjerne litt mer om det…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg