Is “I stedet for”!

 

Det var Frodithen som ga meg tipset om : “En is i stedet for”!

 

En kan jo begynne å lure på hvordan hun kan holde seg såpass slank…

…med tanke på all den isen hun setter til livs!

 

Men…

…det er jo det totale antallet kalorier jeg stapper i meg, kombinert med hvor aktiv jeg er…

…som avgjør om jeg legger på meg eller ei!

 

Jeg passerte noen fristelser da jeg gikk ned til  byen i dag:

 

 

Dette bildet tok jeg gjennom vinduet!

Du ser vel speilbildet mitt i glasset?

 

 

 

Legg merke til at jeg skrev “passerte”

Jeg kjøpte ingen ting “i stedet for” .

 

Jeg gikk rett hjem og lagde kylling-wok “i stedet for” jeg, nemlig!

For: Det hadde både lommeboka og magen min best av!

 

I blant kan jeg imidlertid unne meg en is eller ei lekker kake “i stedet for” hjemmelaget lunsj eller kveldsmat!

“Ja, takk, begge deler!”, fungerer ikke så godt i alle sammenhenger.

I hvert fall ikke…

…om jeg helst vil unngå at dongeribuksa og budsjettet revner på grunn av overbelastning!

 

Anti-stress?

 

En god dessert gjør godt!

Vel og merke om man klarer å nyte den med god samvittighet!

 

Kjolen på bildene under kjøpte jeg for to år siden. Den er veldig ettersittende i overdelen.

Da jeg kjøpte den, var den omtrent så trang som den er nå.

I fjor sommer var den litt ledigere.

I vinter la jeg på meg litt. Jeg vet ikke hvor mye, for jeg har ikke badevekt for tida.

Nå kjenner jeg på klærne at det går rette veien mot trivselsvekta igjen.

 

I mangel av Frodith- Fotografen, tok jeg en “fotoshoot” sammen med sjølutløseren!

 

 

 

Når jeg ikke har verre “helseproblemer” å klage over enn litt lausflesk og diss…

…så skal jeg ikke klage!

 

Om jeg tar en is, skal det være “i stedet for”.

Om jeg går ned til byen, “i stedet for” å ta trikk eller buss, så hjelper det også på!

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det med istedenfor kan være lurt. Noen ganger hadde det vært greit og hatt en veldig fysisk jobb, så man hadde brukt opp kaloriene 😊. Vi driver gård, men det er ikke så fysisk slitsomt som før. Igår var vi på Ottestad og hentet en kattunge. Det er så fint i området der og ned mot Stange! Vi kjørte over Mjøsbrua og det var veiarbeid på E6 helt ned til der vi skulle, – ganske slitsomt og ikke strake veien som før. Blir sikkert bra når de blir ferdige da.

      1. Ja, det hjelper å ha en jobb der en er i mye aktivitet! Jeg bodde jo på Hedemarken (i nærheten av Brumunddal) i mange år. Så bodde jeg i Stange i to år – før jeg flyttet hit til Oslo! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg