Inneliv og Internettpause.

 

På tirsdag trodde jeg at jeg hadde gjort unna det grøvste

av forkjølelsen jeg pådro meg i helga.

Natt til onsdag fikk jeg erfare noe annet!

 

Jeg har hørt at folk har hostet på seg ribbeinsbrudd.

Da har jeg tenkt

Det kan da ikke gå an?”

 

Noe ribbeinsbrudd kan jeg nok ikke skilte med

etter alle hostekulene natt til onsdag.

Bare ømme og støle rygg –  og magemuskler.

 

I går morges fant jeg ut at jeg skulle holde meg langt unna internett.

Jeg måtte fylle den sløve inne-tilværelsen med noe annet.

Det ble smårydding, støvtørking og lesing.

 

Dessuten skrev jeg diverse lister over hva

jeg måtte ordne når jeg var ferdig med nettpausa mi.

 

I dag har jeg gjennomført alt unntatt ett punkt.

Kontoret jeg prøvde å ringe

hadde nemlig bare åpningstid til kl 14, (og jeg ringte kl 14.10!)

Da får det vente til i morgen.

 

Jeg ble overrasket over hvor godt det var med over

ett døgn uten bruk av mobil og pc.

(Jeg sendte bare et par helt nødvendige sms

for å melde avbud til noe.)

Jeg fikk en slags ro over meg.

I natt sov jeg bedre enn på lenge.

 

Jeg er litt stolt av at jeg klarte å holde meg i skinnet

og ligge unna mobil og pc i nærmere 36 timer.

Det rykket i scrolle-handa en del ganger…

…men jeg sto i mot.

 

Jeg hadde nemlig bestemt meg!!

 

I dag har jeg vært tilbake på nett. 

Jeg følte at jeg måtte svare på et par eposter

og noen Messenger-meldinger.

 

I dagens samfunn er det dessverre heller ikke

så mye “papirarbeid” en får ordnet uten nett. 

I alle fall er det sabla tungvint uten.

 

Jeg kommer 100% sikkert til å få tilbakefall…

Dager med ørkesløs scrolling…

Stadig sjekking av ditt og datt…

Men…

…jeg har som mål at jeg skal være “totalt avholdende” en enkelt dag i ny og ne.

For eksempel ha en ( i alle fall tilnærmet) internettfri dag omtrent en gang i uka.

Aller mest ønsker jeg å bli mer strukturert og konstruktiv i internettbruken min.

 

Det blir nesten som med peanøtter og annet snacks jeg er veldig glad i:

Jeg kan velge å forsyne meg en eller to ganger

 

…i stedet for fire – fem.

 

To store, vanedannende fristelser samlet på ett brett…

(Peanøttposen har forresten vart i nesten ei uke,

og den er mer enn halvfull!)

 

 

4 kommentarer
    1. I 36 timer… det står det respekt av! Jeg er litt for mye PÅ kjenner jeg…. men pyttsan – det gjør jo ikke noe, siden det ikke er noen andre her akkurat! Klemmer <3

    2. De peanøttposene er kjekke, de holder seg like gode om en er flink til å lukke dem skikkelig igjen. Jeg har en slik jeg også, den nærmer seg tom… men det er lenge siden jeg startet på den. Ha en flott kveld og riktig god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg