Illustrasjon av en Inspisient

 

Det var Junior som gjorde meg oppmerksom på det.

 

“Det er no’n som har tegne’ a’ Ellen!” (Storesøstra hans.)

 

Og jammen var det noen som kunne å tegne også!

 

Her er inspisienten “foreviget” under prøvene til “Elden”.

(Musikkteater på Røros)

 

Illustratøren kaller seg “stranung”, og tegninga ligger ute på Instagram.

(Jeg håper jeg ikke gjør no’ gæli ved å dele illustrasjonen her!)

 

Under bildet hadde vedkommende skrevet:

 

“De vet jo at jeg har den fulle oversikt.”

 

“Det skull’ jo bærre mangle.

det er din fordømte plikt!”

 

Jeg synes tegninga er knakende god.

Det er ikke vanskelig å kjenne frøkna igjen,

sjøl om det bare er ryggen og bakhodet som er synlig.

 

I morgen kveld er det premiere på “Elden”,

så nå tenker jeg at det er temmelig mye trøkk

i topplokket på inspisienten.

(Og sjølsagt også alle de andre aktørene!)

 

Samtidig vet jeg at frøkna er i sitt ess når hun får jobbe

med noe av det hun liker aller best:

Teater og musikk!

 

Jeg gleder meg til det blir min tur til å se og høre!

 

Jeg er overbevist om at det blir et par magiske timer!

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg