“Ikke le, da!”

 

Her prøvesitter den yngste nissekusinen min, og mannen hennes, min nyanskaffede saccosekk for første gang!

Faktisk romslig sitteplass for to (som liker hverandre godt)!

 

Nissekusinen trivdes veldig godt i sekken.

Hun oppsøkte den flere ganger i løpet av kvelden…

…til tross for at det å komme seg ut av den, nærmest må kunne beskrives som en liten treningsøkt.

“Ikke le da!”, sa hun mens hun strevde for å komme seg i oppreist stilling…

Selvfølgelig var det ingen av oss som var så taktfulle at vi klarte å la det være.

 

 

Men…jeg tok ingen bilder av henne under “oppstigningen” …

Ikke filmet jeg heller.

Man inviterer jo ikke slekta i juleselskap for å ha noe å henge dem ut for på bloggen i etterkant!

 

Jeg fant imidlertid ut at jeg kunne rekonstruere det hele med meg i hovedrollen.

Nissekusinen og jeg er nesten jevngamle, og stiller vel noenlunde likt når det kommer til eleganse, spenst og smidighet…

 

Når en langsynt (og sneversynt) tilårskommen kvinne ikke finner brillene sine, og tror hun har stilt inn mobilkameraet på videomodus (men har stilt inn på “bilde”, blir det seende slik ut…)

 

Her er filmen:

“Hvordan komme seg ut av en saccosekk når du begynner å dra på åra?”

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har nok krøpet bort til en stol og møysommelig kreket meg opp….men så er jeg enda litt eldre, og med etter hvert håpet om at en mer ungdommelig fase skal inntreffe….nei, jeg mener ikke senilitet. Så alt i alt syns jeg begge variantene var elegante. Og så ser jeg du har fine farger i stua di :).

    2. Hihihi…. tror jeg hadde velta meg ut på sida, jeg….. men – de er gode å sitte i, og da er det verdt alt strev med å komme ut igjen altså! 🙂

    3. Åh, saccosekker er gode å sitte i! Husker jeg hadde en pyramidevariant i ungdommen, men denne var mye finere da. Jeg hadde nok gått for løsning nr 2 når det gjaldt å komme seg ut, – tror ikke jeg hadde hatt sjans på nr 1, hihi.😆

      1. Løsning nummer to er mest “safe”, ja! Dette er den fineste typen saccosekk jeg har sett. Så koster den også god en del mer en de små sekkene til f. eks barnerom. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg