Ikke akkurat “Meninga med livet” kanskje…?

 

“Hei, jeg heter….Du kjenner meg ikke, men jeg ringer på for å snakke med deg om meninga med livet.”

Omtrent det var det hun sa, hun som ringte på hos meg i går.

Jeg takket høflig nei til tilbudet.

Kanskje var hun medlem i en slags sekt?

Ikke vet jeg, men uansett så var jeg ikke interessert i å slippe henne innenfor dørstokken.

 

Meninga med livet?

Har jeg funnet den?

Hva er formålet med livet mitt?

Burde jeg kanskje ha gått mer inn for å finne ut hvorfor jeg befinner meg på denne kloden?

 

Jeg synes i hvert fall ikke at livet mitt føles…

…meningsløst!

 

I løpet av de to siste ukene har jeg hatt tre overnattingsgjester, nærmest på løpende bånd.

Det har vært skikkelig kos!

Jeg liker å ha mye alene-tid, men det er jo ei grense for alt…

Dessuten har jeg hatt “lettvinte” gjester, som verken har forventet mye underholdning eller “Treretters middag”. (Da hadde vi jo ikke rukket noe annet enn å lage mat!)

 

Det å føle at jeg representerer noe positivt for andre, i alle fall sånn innimellom, det betyr mye. Da er det jo gjerne gjensidig!

Venner er viktig!

Venner kan både være familie, eller personer som jeg føler en form for slektskap med på annet vis.

 

Jeg er fortsatt nysgjerrig og vitebegjærlig, og blir veldig stolt når jeg klarer å lære meg noe nytt.

Jeg koser meg også veldig med å skape noe, enten det er noe så “lite” som et blogginnlegg, eller et dikt. Det kan også være det å lage noe av blomster, eller rett og slett pynte opp litt rundt meg på ulike vis.

 

I dag har jeg vært på IKEA. Jeg kjøpte meg noen små tøy-bokser for å få litt mer orden i klesskapet mitt. Nå blir det lettere å finne truser, BH’er og strømpebukser.

Før lå alt i et eneste virvar i skuffen.

Jeg har jo prøvd å rydde innimellom, men det bare sklir ut igjen etter ei stund.

Rot satt i system…

 

Strømpebukser og badetøy har også fått hver sin boks.

 

Noen av strømpebuksene fikk ikke innpass. Boksene ble rett og slett for små for alle “Ta tre betal for to” – innkjøpene mine.

 

Jeg kjøpte også to gjennomsiktige bokser til oppbevaring av mel og gryn.

Boksene er en begynnelse for å få litt mer system i kjøkkenskapet. Jeg håper disse tiltakene vil bidra til at jeg klarer å holde mer orden rundt meg.

 

Ei lita ildfast form med lokk, ble det også. Kjekt å lage dobbel middagsporsjon og fryse ned den ene. Lettvint å ta igjen når jeg har vært på jobb og lysta til å lage middag er minimal!

 

Dessuten ble det ei ny pute som skal støtte opp litt ekstra i nakken (som ofte er stiv om morran!)

Den puta gleder jeg meg til å prøve når jeg kryper til køys i kveld!

 

Vel…dette ble vel det man trygt kan karakterisere som “Litt av en digresjon”…?

Men: “Meninga med livet” trenger vel ikke nødvendigvis å være noe veldig “stort”?

En del av det å føle at livet er godt, handler kanskje om å lage seg det litt trivelig og funksjonelt i hverdagen?

 

Jeg har ikke behov for å tro så veldig på noen slags “Gud”.

Imidlertid tror jeg på små og store mirakler…

…og at svært lite av det jeg opplever er tilfeldig.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg