Ikke akkurat diskret snufsing…

 

I dag skulle jeg hente ei pakke.

Vareutleveringa foregikk i en butikk.

 

Mannen bak disken kunne vel være rundt 40.

Om det var forkjølelse eller allergi som plaget fyren, er ikke godt å si.

I alle fall snufset han noe vederstyggelig

…og det mange ganger i løpet av de få minuttene jeg var der.

 

Det var langt fra sånne små, diskrete snufs…

Det var mer sånn“dra-snørra-ned-i-halsen-og-svelg-unna”– snufsing”!

 

Omtrent slik!

 

I tillegg virket fyren rimelig sur og muggen.

 

Jeg prøvde å opptre noenlunde høflig…

… altså unngå å la meg affisere så mye av snufsinga og den utrivelige oppførselen.

 

Det kunne ha vært fristende spørre om han ikke hadde et papirlommetørkle tilgjengelig?

 

Litt lattermild ble jeg…

…men det var godt å komme seg ut døra!

 

Jeg fikk i hvert fall ikke lyst til å kjøpe matvarer der!

 

8 kommentarer

Siste innlegg