I Nisseland…(og om å gå skoa av seg!)

 

Jeg har vært i Nisseland to ganger i jula…

Jeg har nemlig to Nissekusiner her i Oslo.

Rett før jul var jeg i juleselskap hos den yngste Nissekusinen. (Hun er både yngst og minst!)

Hun og mannen hadde en imponerende nissesamling i heimen.  Jeg tok ingen bilder av nissene. Jeg ville ikke bruke tida på å ta bilder i og med at det var flere der som jeg ikke hadde truffet på lenge.

To dager senere var jeg imidlertid i juleselskap hos Storesøster Nissekusine! Der var det OGSÅ en imponerende nissesamling.

Denne gangen klarte jeg ikke helt å dy meg, så det ble noen nissebilder!

(Jeg har spurt om lov til å publisere bilder fra nisseheimen!)

Nisserosinen i julenissesamlingen!

(Ser du hvilken sang denne nissen hører hjemme i?)

 

 

Disse har Nissekusinen egenhendig brodert…Så mange korssting hadde ikke jeg hatt tålmodighet til…

Nisser i trappeoppgangen…

…og foran speilet i entreen…

 

I går kom det en mms:

Det var fra Den Store Nissekusinen:

“Hei Kari. Har du sånne sko (som du ikke har lenger)?”

 

Og det hadde jeg…

 

Ut fra bildet ser det jo ut som om det selskapet var ganske så…

…livat!

Joda, skravla gikk, og latteren satt løst, men jeg danset IKKE på spisestuebordet!

 

Hvorfor skoene ble igjen?

Jeg liker ikke å ha sko på føttene. Når jeg er hjemme, eller et annet sted der det er rimelig avslappet stemning, kipper jeg skoene av så fort jeg får muligheten til det. Penskoene havnet trolig under salongbordet (med den nesten fotside juleduken på) før jeg dro bena oppunder meg i sofaen!

Så har kanskje Nissekusinen (eller mannen) tatt en romjulsrunde med støvsugeren…?

…og så ble skoene avslørt…

Jeg HÅPER i alle fall at det var slik…

…og at de IKKE fant skoene…

…fordi de lurte på om det var noen som hadde mistet en bit med rakfisk under sofaen…

(Jeg svetter ILLE på føttene. Det er vel mye av grunnen til at jeg helst ikke vil gå med sko mer enn høyst nødvendig!)

 

Nå har Nissekusinen og jeg gjort en avtale om at vi skal treffes ganske fort etter at kalenderen viser at vi er i 2019.

 

Enn så lenge får jeg finne noe annet å ha på føttene…

…hvis det blir noen form for selskapelighet innen den tid!

 

 

3 kommentarer
    1. Det var koselige nissesamlinger ..skaper fin julestemning det 🙂 Jeg liker heller ikke ha på sko inne.. Har fått med meg deg og Frodith på fotoshoot ..Fine jenter og mange fine bilder <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg