Hvordan fortelle sin mor at man har meldt seg på Stand-up – kurs…?

 

Jeg har jo begått en del dumheter gjennom livet…

Hvor mange grå hår jeg har skaffet mora mi på den måten vet jeg ikke…

…men jeg vet jo at hun har vært litt bekymret for meg i ny og ne!

 

Det bor ei lita jente i meg…

…og den jenta vil gjerne ha “Godkjenning” av Moder’n.

 

Det hjelper ikke at jeg snart er 56 år og at mor er 88…

Så…

…da jeg snakket med mor i telefonen, dagen etter at jeg hadde meldt meg på Standup-kurset , funderte jeg litt på hvordan jeg skulle ordlegge meg.

Jeg fant ut at “Forberede på det verste” – taktikken var best:

 

Karidansen : “Mor…je har meldt meg på no’ skikk’li’ skummelt no…!

Mor: “Åååå…?” (Jeg aner en viss skepsis i stemmen hennes!)

Karidansen: “Je har meldt meg på Stand.Up-kurs; og så skar je opptre på ei stand-up scene her i Oslo i midten tå februar!!”

Mor: “Åååååå… er det itt ‘no’ VERRE!”

Karidansen: (Lettet og løssluppen) “Hadde du trudd meg hvis je hadde sagt at je hadde meldt meg på STRIPPE-kurs?”

Mor : “Nei, det hadde je nok itte!”

 

Og så slipper MOR…

…en aldri så liten BOMBE :

 

“Je var me’ som sparkepike i en revy i ungdommen.”

 

Tenk…DET har ikke Karidansen hørt før.

Å være sparkepike – og danse med lett og luftig skjørt…

…må vel kunne sies å ha vært en smule “vovet”…

…med tanke på at det skjedde rundt 1950??

 

Nesten VERRE enn å debutere som stand-up-komiker på ei scene i Oslo …

..en alder av 55 år i 2019 vil nå jeg påstå!

 

 

Nei, dette  ikke fra “sparkepike” – opptredenen, men derimot et bilde av turngruppa mor var med i.

Mor er hun med lyst, krøllete hår som står som nr 3 fra høyre i bakre rekke. Flotte jenter hele gjengen!

 

 

10 kommentarer
    1. For en flott gjeng. Og moren din er bare nydelig. Og jeg syns du er kjempetøff, det syns jeg. Du har en fin stemne, du har øye for det komiske og du kan å ordlegge deg. Dette må bare bli bra. Og ikke minst å tørre, tørre å ville begynne å fly nå. Det er bare så bra og gir meg tro på menneskeheten. <3

    2. Ja du er virkelig tøff…og jeg tror disse mødrene vet innerst inne hvordan vi er…hihih..Så..ingen overaskelse for din mor nei…hihihi Masse lykke til!

    3. He he, vi skal alle igjennom en del av disse greiene. Jeg var hjelpe pike til en Fakir og tryllekunstner i min ungdom. Ga han sverdene han slukte, pianotråden (hvis det heter det) som han sydde seg sammen med, nålene han stakk seg med. Kortene han tryllet med og faklene han slukket og fakirte med (Det heter i allefall ikke fakirte) 😀

    4. Festlig. Sånn kan det gå. Vi vet slett ikke alt om våre foreldre!!!! Herlig bilde av damene. Ja, du er en tøffing og det var jammen moren din også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg