“Hvor har jeg gjort av øyedråpene mine?”

 

“Jeg mener da bestemt at jeg la dem i vesken før jeg dro…?”

 

“Du, skal vi sette oss litt lenger ned, eller? Det er jo nesten ingen her!” 

 

“Neida det er ikke nødvendig. Det er jo så fint å sitte her!”

“Er du sikker på det?”

 

“Jada, kjære deg , vi sitter her. Dette blir så bra så!”

 

“Jeg skjønner virkelig ikke det med de øyedråpene, altså…?

“Jaja, jeg klarer meg vel uten…?”

 

Det rasler i papir…

…det rotes i håndvesker…

 

De to eldre damene hvisker for ikke å forstyrre…

…men det hvisler veldig!

 

Damen som sitter to rader foran, viser tydelige tegn på irritasjon.

Hun snur seg og ser misbilligende opp på de to snakkesalige!

 

Til slutt får hun nok!

Demonstrativt reiser hun seg opp fra utsiktsplassen høyt der oppe…

…og finner seg en plass to rader lenger ned…

…for å komme litt lenger unna…

…hvislingen!!

 

“Kjæm døm tel å hølle på slik under hele filmen, hell?”

 

Det er den lite forlokkende tanken…

….som begynner å gjøre seg gjeldende i mitt hode…

…der jeg sitter på raden rett foran irritasjonsmomentene…

 

Faktisk vurderer jeg å følge eksemplet til damen som flyttet seg.

Jeg vil nemlig gjerne unnslippe den intense summingen rett bak meg.

Før jeg kommer så langt, slukkes imidlertid  lyset i kinosalen…

 

Jeg koser meg glugg i hjel med “Herskap og tjenere” anno 1927…

 

“Downton Abbey”…

 

Herlig!!

 

Det er visst flere som koser seg…

Det er nemlig blikk stille på raden bak meg…

 

Null hvisling…

…eller febrilsk famling etter øyedråper!

 

Det har tydeligvis gått bra å se filmen uten tilførsel av ekstra fuktighet for tørre øyeepler.

 

I det jeg reiser meg, kaster jeg et stjålent blikk på de to damene.

Jeg er jo litt nysgjerrig på hvordan de forstyrrende elementene ser ut!

 

To blide fornøyde fjes er det som møter meg…

…og alt er tilgitt fra min side!

Det er helt  tydelig at de har hatt en fin stund der i kinosalen!

 

 

Det betyr da vel ingen ting om noen hvisler litt under reklamen, vel?? 

 

8 kommentarer
    1. Det må jo være lov å småsnakk litt under reklamen? 🙂 Det synes jeg forøvrig går jeg aldri på kino for jeg har med så mye godis og det knitres gjennom hele filmen hver gang så det er nix digg for de andre, dessuten synes jeg det ikke er så godt å sitte rett opp og ned så lenge uten å kunne slenge beina over seteryggen foran for det er visstnok ikke lov.Fikk en hel fotmassasje en gang gjennom hele filmen da jeg gjorde det, digg 🙂 Ha en fin kveld <3

      1. Det er veldig forskjell på kinosalene når det kommer til sittekomfort. Jeg går gjerne på Vika kino. Der er det 18 års grense for å komme inn, og det er gode seter der. Gjennomsnittsalderen på gjestene er høy, så jeg trekker den ikke opp. Jeg er av dem som stort sett bare kjøper noe å drikke- Meg knitrer det derfor lite av når jeg er på kino.;)

    2. Litt hvisling må man tåle..men å bli forstyrra under en hel film er jo ikke noe OK .. Så søte ut di damene der.. Og så bra du koste deg med filmen 💗

    3. Utrolig lenge siden jeg var på kino, men har jo hørt at det kan være irriterende uro.. Men det kan jo fort være noen som ikke tåler noe som helst 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg