“Hvor fort pleier egentlig du å spise, Kari?”(På kokosbolle – fabrikken)

 

Det er Frodithen som spør…

Vi befinner oss nemlig på “Kokosbolle-fabrikken” på Grünerløkka…

Svaret er:

SÅ fort…

 

Bildet er IKKE oppstilt…

Det var Frodith som omtrent fikk kula da hun så meg…

…og så “fersket” hun meg før jeg rakk å “posere”…

 

Jeg hadde altså spist opp kokosbollen med kirsebærtopping…

før Frodithen en gang hadde rukket å sette seg ved bordet!

 

Med andre ord: “Uhøflig.no”

 

Det fine med det…

…var jo at jeg fikk et påskudd til å kjøpe en kokosbolle til!

Denne gangen med lakrisfyll…

 

Frodithen hadde veldig lyst på den….

Men fikk hun smake…?

NIKS!!

 

Mmmmmmm… Jeg liker veldig godt lakris…

 

 

Frodithen falt også for fristelsen…

…til å ta seg en bolle til!

 

 

Det var jo mye lekkert å velge i da…

 

Thale, som sto bak disken, var ei veldig trivelig jente!

 

 

Frodithen og jeg sitter ikke bare å fjoller på kafe når vi møtes altså…

Vi tar bilder, og går tur langs Akerselva, OGSÅ!

Og vi skravler…

…og skravler…

…og filosoferer litt innimellom!

 

Vi hadde gått en ganske lang tur før vi gikk…

…klin kokos!

 

Vi bytter jo en del bilder når vi holder på:

Det er nesten som å gå litt i barndommen…

…da vi småjentene byttet glansbilder…

 

Frodithen og jeg er vel ikke akkurat noen glansbilder…

…verken på den ene eller den andre måten.

Vi er vel heller litt “upolerte” begge to…

…men vi koser oss veldig!

 

Til våren planlegger vi å ta med niste, termos og sitteunderlag…

…og kose oss ute!

Da skal jeg bake glutenfrie  gulrot- og sjokolademuffins av kakemiks fra helsekosten…

…og ta med i ryggsekken…

Så –  da blir det “andre boller”!

 

Jeg gleder meg til å oppleve våren her i Oslo…

…både med Frodithen…

…og med andre jeg har blitt kjent med!

 

Nå er det snart bare to måneder til påske!!

Påske i Oslo er TOPP, sier Frodith…

…for da rømmer nemlig alle fra byen og opp på fjellet…

…og byen blir mer eller mindre folketom!

Kanskje det bare blir Frodithen og meg igjen her?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Hehe… var sikkert veldig fristende og god den vi ikke fikk se også.. 🙂 Så fint det så ut der..aldri hørt om et eget kokosbollested.. Oslo-vår er fint <3

    2. Ja der har jeg aldri vært 🙂 Kanskje fordi jeg ikke er så fenomenalt glad i kaker i noen fasong. Joda, spiser jo så klart 🙂 Artig å se dere kose dere 😀 Som Annebe sier, så ser det ut som det mangler noe på slutten… Men er vel for man blir for nysgjerrig på det som er borte 😀 Det manglet jo ikke noe i det som var der.. bortsett fra første bollen din.. den var det jaggu ikke spor etter en gang 😀

    3. Jeg spiste kokosbolle i søvne en gang. (Lillesøster ga meg kokosbolle mens jeg sov,) Våknet med hele ansiktet innklint i noe seigt.. Jeg synes både du og Frodith er flotte glansbilder
      Tror jeg må teste ut Kokosbollefabrikken på neste Oslotur

    4. Har ikke hørt om kokosboller med så mange forskjellige toppinger. Høres ut som en fristende plass 🙂 Og lakris, ja det er godt det ♥

      Burde sikkert kommet til Oslo i påsken jeg da, siden jeg synes det er greit når det ikke er så utrolig folksomt alle veier 😉 Men her får vi besøk i påsken, så da er det nok greiest at jeg er hjemme 🙂

    5. Såååååååå koselig. Kokosboller som er så godt. Men med lakris? Det har jeg aldri smakt. Ja, tenk så fort det går mot vår nå. Her er nesten all snø vekk og sola skinner der ute. Nydelig med vårfonemmelse i februar. Ha en fin ny uke!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg