Hvem man egentlig er…?

 

 

 

Anne Cath Vestly er nok ikke den eneste

som har kjent på den følelsen…

 

Jeg lurer fortsatt på hvem av meg jeg skal være…

…til enhver tid…

Det kan jo gå litt i surr…

Livet byr på så mye forskjellig…

Jeg går inn i ulike roller, avhengig av hvor jeg befinner meg

og hvem jeg er sammen med.

 

I løpet av det siste året har jeg kjøpt noen bøker…

Det er mest sånne bøker

som jeg vet at jeg kommer til å bla i flere ganger.

En roman er jeg som regel ferdig med etter å ha lest den en gang,

sjøl om jeg har lest flere som jeg har kost meg veldig med underveis.

 

Jeg har en forkjærlighet for sånne “Hjelp til Sjølhjelp” – bøker.

 

Denne boka vet jeg allerede at jeg stadig vil komme tilbake til…

Sitat fra boka:

“Eg har brukt tjue år på å prøve å gi verda

ein versjon av meg som det går an å like,

og har enda opp med å ikkje vite

kven eg eigentleg er lenger.”

 

Nå er det jo slik at vi gjerne forandrer oss en del underveis i livsløpet,

men dette handler om det å stadig gå på akkord med seg sjøl

av frykt for ikke å bli likt og akseptert.

 

Denne koppen fikk jeg i gave for noen år siden:

“Dette er det vanskeligste av alt: Å være seg sjøl og synes at det duger.”

(Sitat: Hans Børli)

 

For noen år siden skrev jeg et lite dikt om akkurat dette.

Jeg har nok delt det på bloggen før,

men denne videoversjonen er “dagsfersk”:

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg