Hva var det som skjedde i 2014?

 

Jeg står utenfor Eidsvolls-bygningen

sammen med kusine T og mannen hennes.

Vi venter på at guiden skal komme

for å ta oss med på en omvisning inne i bygningen.

 

Mens vi står der,

kommer det fram at både kusine T. og jeg har vært her før.

Mannen hennes er her for første gang.

 

Jeg:

“Je var her i 2014. Da var det et stort arrangsjemang her…

Å kunne det væra førr no’ a’?”

I det kusine T. knekker sammen i latter,

går det opp et lys for meg…

(1814-2014…liksom…)

 

Jeg: “Huff, slik blir det når kjæften går på tomgang!”

Mannen til kusine T. :

“Å, det e’ vel ikkje bare kjeften som går på tomgang…

hjernen går vel litt på tomgang den au…?”

(Han er sørlending

Det sier vel det meste…?)

 

Joda, han kan nok ha rett i

at det har lett for å være en viss sammenheng… 😉

Kusine T. og jeg utenfor den berømte bygningen før omvisningen.

Det var en regnvåt dag…

…akkurat passe vær til en museumsrunde!

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg