Hva er å være “Sterk”?..Finnes det egentlig noe som er “Trygt”…?

 

“Jeg må ha trygghet og forutsigbarhet!”

Det er mange som sier dette…

 

Da jeg var på mitt mest angstfylte, lot jeg meg vippe av pinnen på grunn av det aller minste…

Bare det å kjøre bil fra hjemmet mitt og til Brumunddal sentrum for å handle, var langt utenfor komfortsonen min…

Jeg var livredd for å være sjåfør, og jeg reagerte ofte med panikk så fort jeg satte min fot innafor døra på Kiwi…

…eller Rema…

…eller hvor det nå var!

 

Illusjonen om”trygghet” lå i en pilleeske i veska…

Jeg var redd for at Det Store Stygge Angst-trollet skulle komme og ta aldeles luven fra meg…

Men det var jo ikke noe troll som kom…

Det hele foregikk i min urolige, engstelige sjel. Det var bare at jeg ikke klarte å innse det!

I dag er det nesten uvirkelig å tenke på at jeg hadde det slik. Nå har jeg jo over hodet ingen tanker om at det skal være ubehagelig å gå inn i en butikk.

 

Etter hvert har jeg funnet ut at jeg har blitt ganske god til å omstille meg fort til nye situasjoner. Nå snakker jeg ikke om de store katastrofene, men mer om ubehagelige “Spark i baken”. Opplevelser/Situasjoner som har føltes nokså tøffe før jeg har klart å brette opp ermene og vært “fit for fight” igjen. 

For en måned siden fikk jeg beskjed om noe som gjør at jeg må omstille meg igjen. Ikke noe alvorlig, men noe jeg ikke ble så happy for med det samme.

Så kan jeg velge:

Skal jeg se på det som at jeg er “uheldig” og tenke: “Huffameg, jeg er så lei”

… eller skal jeg se på det som noe nytt og spennende som helt sikkert blir bra for meg?

 

I dag har jeg vært en tur på Tjuvholmen og Aker Brygge…

Der er det noen lettkledde, frimodige “Damer” som jeg synes er veldig flotte!

 

Da jeg skulle ta selfie av meg og damene, kom en vakker kvinne fra Asia bort til meg.

Hun spurte på gebrokkent norsk om hun skulle ta bilde av meg og De Lettkledde…

…og det takket jeg ja, til!

 

 

Itte akkurat blug og skvætten ho tel høyre her… Nokså frimodig vil je si…

 

Je vart nesten litt flau…

Fin hatt, itte sant…?

 

Men altså…evne til å omstille seg i stedet for bare å lete febrilsk etter trygghet og faste holdepunkter…?

 

 

4 kommentarer
    1. Du sier: “Men altså…evne til å omstille seg i stedet for bare å lete febrilsk etter trygghet og faste holdepunkter…?”
      Bra! Jeg digger innstillingen din og heier på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg