Høy rosafaktor…med dypere mening…

 

Nylig gikk jeg på kino for å se en film som jeg, i utgangspunktet,

slett ikke hadde tenkt å se…

Da jeg første gang hørte om den,

trodde jeg nemlig at dette var en ordentlig “Sukkerspinn-produksjon”.

Derfor syntes jeg det var rart at den var valgt ut som “Kinoklubb-film”.

 

Men…så leste jeg at den hadde fått gode kritikker..

…og da tok nysgjerrigheta overhånd…

 

Du aner kanskje hvilken film…?

 

Ja visst…

Barbie…

 

Filmen var ganske annerledes enn jeg hadde forventet;

sjøl om jeg hadde hørt rykter om at dette ikke bare dreide seg om 

“Barbie-girl in a Barbie-world”.

 

Dessuten visste jeg at Greta Gerwig har stått for regien,

og den dama er dyktig!

 

“She’s everything. He’s just Ken.”

 

Dette var noe av det filmen handlet om…

Altså om kjønnsrollemønster…

 

Den handlet også om maktmisbruk…

Hjernevasking…

Skjønnhetsindustri/Skjønnhetsidealet…

Om det å kjenne seg bra nok som den man er

…og om å stå støtt…

…i kraft av den man er som enkeltindivid…

 

Bare for å nevne noe…

Sjøl om det absolutt er en alvorlig undertone,

er innpakningen fortsatt ganske rosa…

Det er ingen tvil om at vi befinner oss i Barbie-land – i alle fall mye av tida.

Her er det både komikk og action…

…sang og dans…

…i skjønn forening!

 

Har du ikke sett filmen?

Da anbefaler jeg deg å gå og se den!

 

10 kommentarer
    1. Nå ble jeg fristet til å gå på kino for å se Barbie 😊

      Må vel få med en eller flere venninner for å se filmen. PS! Skylder bare på deg hvis det er ok? 😂🤣

      Det er sikkert en film som folk kan kjenne seg igjen i opp mot samfunnet hvordan det er i dag.

      Ønsker deg en superfin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, bare skyld på meg om du ikke liker den…😉Absolutt gjenkjennelig,ja. Setter fokus på kynisme, hvor mye penger styrer…og på kjønnsroller…

      1. Håper hun vil bli med deg. Jeg gikk alene. Gjør det i blant når jeg bestemmer meg på sparket. Ser ofte andre som også kommer alene. Hvis alternativet er at man ikke får sett en film man har lyst til å se, så er det jo bedre å dra alene tenker jeg. Glad jeg dro for å se denne.😊

      1. Nå er det en stund siden du skrev denne kommentaren. Håper du har fått sett filmen. Hvis ikke går den fortsatt. Her i Oslo er det mange visninger hver dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg