“How do you start your day?”

 

Jeg så en liten videosnutt i dag.

“How do you start your day”

…med Louise Hay.

 

Jeg vet det så inderlig vel,

men jeg trenger disse små påminnelsene.

Ofte er det akkurat

som om jeg bare vil ha noe å uffe meg over!

 

På slike dager får alt et negativt fortegn:

“Å, ja, det er like kaldt og surt i dag som i går!”

“Je er så lei tå koronatiltak.

Tenkj om det blir slik som nå i flere år framover!?”

“Je får itte tel noen ting.”

Je skjønner itte åssen je skar gjøra!”

 

I dag knuste jeg ei glassflaske i dusjen.

(Det var et uhell! 😉 )

“Huff, skar je skjæra meg på glasskår attpå tel, nå a’!

Akkurat som om det itte er nok elendighet om dagen!”

 

Og så ser jeg på denne videosnutten…

“How you start your day,

is how you live your life.”

 

Jeg deltar jo på et skrivekurs for tida.

Denne uka er temaet nytelse.

 

Blant annet fikk jeg en påminnelse

om alt som jeg tar som en selvfølge:

Jeg kan bare løfte en spake,

så har jeg friskt, rennende vann…

 

 

Jeg kan putte skittentøyet mitt i vaskemaskina,

og en time senere kan jeg ta ut rene klær.

Jeg har mat i kjøleskapet

og gode koke – og stekemuligheter.

 

Bare for å nevne noe av all luksusen jeg omgir meg med.

 

Hvordan starter jeg egentlig dagen min…?

 

Jeg startet den altså ikke så bra i dag,

men det har gradvis tatt seg opp.

Blant annet har jeg gått en tur,

og hatt en god skravlestund med Frodithen.

Til tross for at det var rimelig bistert,

hyllet hun våren i dag.

 

Og…

…nå har jeg altså sett på denne videosnutten, da…

 

I morgen må jeg minne meg på dette…

…igjen:

Jeg får ikke styrt alt som skjer rundt meg,

men jeg kan nesten alltid velge

hvordan jeg vil forholde meg til det.

 

 

 

3 kommentarer
    1. Akkurat! Slik tenker jeg også. Å starte dagen å finne noe å være takknemlig for:)
      Da blir man glad til tross for utfordringer:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg