Honning like ille som sukker? (Om Overbevisninger!)

 

Når jeg er overbevist om noe, kan jeg ta meg i at jeg prøver å overbevise andre om det samme!!

Men….fyttigrisen så irritert jeg kan bli…

…hvis noen andre prøver å tvinge sine hellige overbevisninger over på meg!!

 

Nå spiser jeg jo litt sånn…

…Berit Nordstrandsk…

 

Jeg synes det er moro å lage maten hun anbefaler.

Godt smaker det stort sett også!

Hun anbefaler honning, eller lønnesirup, hvis man vil ha litt ekstra søtning.

 

Nylig diskuterte jeg dette med en kollega.

Hun mente at det ikke var noe som tilsa at det var bedre å ta ei teskje honning enn ei teskje hvitt sukker.

At det nærmest gikk ut på ett…

 

Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det kan være slik jeg, da?

At denne ravgule, velsmakende lynghonningen liksom skal være like ille som sukker??

 

Jeg nekter å tro det!

Det er ikke det at jeg tror det er bra å spise masse honning hver dag…

…men et lite, ekstra piff på grøten, eller salaten, må vel være innafor?

 

 

 

Om knappe to uker skal jo Frodithen og jeg på tur til Gøteborg.

Frodithen har annonsert at hun skal gå til anskaffelse av en god porsjon “romgodt” som hun skal kose seg med!

Kjenner jeg henne rett, blir det nok noen fargesprakende saker med masse E-stoffer i!!

 

Jeg skal sjølsagt også ha romgodt!

 

Det blir vel skåldede mandler med noen biter mørk sjokolade (86% kakao) tenker jeg!

 

Så spørs det da, om jeg klarer å la være å skule bort på romgodtet til Frodithen…

…og mer enn antyde

…at hun kanskje burde vurdere å anskaffe seg noe litt sunnere å meske seg med?

 

Kjenner jeg meg rett, klarer jeg det…

 

…aldeles ikke!!!

 

Kanskje hele venninneturen ender i et riv, ruskende rabalder om romgodt??

 

2 kommentarer
    1. Hihi… romgodt kan da vel være så mangt…. du får legge opp et lurt opplegg! Jeg sverger også til honning…. og nå når Ivar har fått diabetes1 er alt lissom så opp ned…. blir myyyye sunnere mat – også på meg! klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg