Ho som liker “Underbara Barbara”?!

 

I oppveksten hørte jeg av og til en sang på radio.

Jeg syntes den hadde et tøft refreng:

“Den underbara, oppblåsbara Barbara…”

 

Jeg likte rytmen og leken med ord.

Så – jeg gikk av og til rundt og knipset i fingrene…

…mens jeg sa teksten høyt for meg sjøl…

 

Ikke skjønte vel jeg hva den handlet om!

Jeg trodde Barbara var ei sånn oppblåsbar dokke som man kunne bruke når man skulle holde seg flytende i vannet; altså nærmest en slags bade-engel!

 

Oppblåsbara Bade-engel-Barbara…?

 

Her en kveld ble det et lite gjensyn med “Barbara-sangen”…

 

Det ble et nokså panisk møte…

…kan jeg vel trygt si!

 

Sangen ble utgitt i 1970, og artisten het Robert Broberg.

 

Her er originalen:

 

 

2 kommentarer
    1. He-he 😀 Ja, sånn kan det gå. Jeg har også INNMARI høyt på innimellom 😀 Du, har du sett gruppa vår på Facebook? Nå er det kjempeenkelt å finne alle, kom da!! 🙂 Begynn å poste 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg