“Hjemmelaget” lysestake! (Inspirert av evaswindow)

 

Det er så fint å få ideer og tips av hverandre…

…og så kan man lage sin egen vri på det!

 

Jeg leste dette innlegget hos Eva :

Kreativ med glass

…og så fikk jeg så lyst til å prøve noe lignende:

 

Jeg laget en lav variant, for det passet beste der jeg ville ha den.

 

Jeg hadde det meste i hus – bortsett i fra lim og den nest øverste delen. (Den runde kula med sølvkant). Sistnevnte var til halv pris, så dette ble ikke den store utgiften. Limet kjøpte jeg på Clas Ohlson.

(Tips fra Eva – du finner navnet på limet i innlegget hennes).

Den nederste og den øverste delen har jeg ikke limt fast. Det var ikke nødvendig syntes jeg. Så kan jeg f.eks variere med å fjerne topp og bunn hvis jeg får lyst til det

 

Lysestaken er satt sammen av fem deler. I midten er en pokal i sølvplett. Den kjøpte jeg i en bruktbutikk i høst.

Jeg la oppi  noen “Sølvkuler” fra Nille  for variasjonens skyld!

 

Jeg har tenkt å lage en til, men jeg må få tak i et par deler først.

Det gjør ikke noe noe om stakene ikke blir helt like.

Egentlig er det bare stilig om de ikke blir det synes jeg!

 

Dette var en Koselig førjuls – syssel!

 

17 kommentarer

Siste innlegg