” Hjelp!! Noen har overtatt postboksen min!” (Om overbevisninger)

 

I dag skjedde det noe…

…som et øyeblikk skapte total forvirring og kaos i mitt hode…

 

Tenk deg at du skal sjekke om det har kommet post til deg…

…og så oppdager du plutselig at en annen dame har overtatt postboksen din!

 

Man kan jo bli forskrekket og forvirret av mindre, ikke sant!?

 

Nå var det jo ikke dette navnet som sto på postboksen min…

…men jeg syntes det passet bra i denne sammenhengen!

 

I videoen under forteller jeg hva som faktisk hadde skjedd:

 

 

 

Det er ikke første gang jeg har vært “skråsikker” og overbevist om at jeg har hatt rett, til tross for at det motsatte burde ha vært temmelig innlysende!

 

En gang gikk jeg rundt på jobben i sandaler som var tre nummer for store.

(Det er helt sant!  Jeg bruker størrelse 39 og hadde tatt på meg sandaler i størrelse 42!)

Jeg hadde store problemer med å gå, til tross for at jeg prøvde å stramme reima så mye som mulig.

I og med at jeg var overbevist om at det var mine sandaler, var alt som het logikk og sunn fornuft totalt fraværende.

Ikke en gang da kollegaen, som eide sandalene, kom og spurte:

“Kari, har du litt store sko på deg i dag, kanskje?”

…forsto jeg at jeg hadde tatt på meg feil par.

“JA!! Åssen kan du væta det, a’?”, sa jeg.

(Kollegaen hadde selvfølgelig skjønt det med en gang da hun prøvde å få på seg mine!)

 

I ettertid flirte vi godt av hele episoden…

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg