Helt ekte kusiner!

 

Nylig var det noen som trodde at “Nissekusinene” (som jeg kaller dem) egentlig ikke er kusinene mine…

Den som spurte, lurte på hva “nissekusinene” tenkte om dette “kallenavnet”?

Var det ikke litt rart å omtale noen på en slik måte…

…her på bloggen liksom…?

 

Men…

…kusinene er mine kusiner…

…helt “På ekte”!! 

 

Navnet “nisse-kusiner” fikk de etter at jeg var i juleselskap hos dem og (nisse)mennene deres sist jul.

Begge kusinene har samlet nisser i mange år. Samlingene deres er imponerende!

 

Det er nisser “Here and There and Everywhere”!

 

Om du har sett Julekalenderen “Amalies jul”, så husker du kanskje at Nisseungen hadde en rampete (og ikke helt snill) nissekusine?

 

Mine nissekusiner, er snille…

 

De kan bare være bittelittegranne smårampete…

…bak den uskyldige fasaden…

…en gang i mellom…

 

Så…da er det vel ingen som lurer på verken “kallenavn” eller slektskap heretter?

Her er de tre kusinene på ett brett(sammen med en fetter).

 

Bildet ble tatt da den eldste av kusinene var konfirmant, for nærmere 50 år siden!

Det var visst det året det var moderne med røde sko?

 

 

 

Dette bildet ble tatt for kort tid siden, da kusinene og jeg hadde vært på salg…

…og kjøpt oss like piratbukser!

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så nissekusinen er ikke en blogger, som jeg først trodde! Det er sikkert herlig med kusiner, har bare tre fetter og den nærmeste bor 250 mil unna. Det er derfor jeg anla en “fettertour” i fjor.

      1. Da er “mysteriet” endelig oppklart! Kusiner er mer stas enn fettere synes jeg! I alle fall har jeg mye mer kontakt med kusinene mine enn med fetterne. Har ganske mange av begge “slag”, men det er nissekusinene jeg har desidert mest kontakt med.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg