Helt ærlig: Hadde du skjemtes av meg på stranda hvis…?

 

I dag sendte jeg melding til Frodithen:

“Svar helt ærlig:

Ville du ha gått på stranda med meg hvis jeg hadde hatt på meg denne…

…UTEN å skjemmes over meg?”

 

Jeg vet ikke om Frodithen satte kaffen i vranga da hun fikk helfigur-bilde av meg…

…iført postordrekjøpet av en billig bikini…

…men hun tok det tilsynelatende pent:

“Ja, jeg ville gått sammen med deg uten å skjemmes.

Fin bikini og fin dame”!

 

“That’s what Friends are For”, sier jeg bare…

 

For jeg vet nemlig at Frodithen hadde sagt fra hvis hun syntes det var “for gæli”.

Jeg fikk jo klar beskjed i vinter da jeg hadde handlet en kjole som var litt for innpåsliten på “feil” steder…

 

Å handle bikini på nettet er…

…risikosport!

 

Alt ser jo så fint ut på modellene…

…og naive meg tror jo at jeg blir nesten like lekker når jeg får på meg de minimale plaggene…

 

Fine farger synes jeg!

 

For å få stor nok truse, handlet jeg en str. større enn det jeg egentlig bruker.

 

Det resulterer jo da i at toppen blir litt for stor.

 

Jeg burde nok ha hatt litt mindre cuper.

Dessuten litt mindre omkrets på stroppene som går rundt ryggen.

Men…det viktigste er at trusa ikke er helt “knøtt”. 

 

Det aller beste er hvis man kan kjøpe delene separat – altså en str større på trusa enn på toppen. Å kjøpe to sett, for å få alt til å passe helt, blir jo for dyrt.

 

Jeg tør ikke legge ut bildet jeg sendte til Frodithen her på bloggen. 

Derfor blir det et litt mer anstendig ett!

Dette er greit synes jeg, sjøl om cupene er litt digre, da!

 

En gang la jeg ut et bilde av meg på bloggen iført badedrakt og ei litt tjukk strømpebukse.

Det var også greit syntes jeg. Det ble jo nesten som singlet og trikot-bukse.

 

Rart dette…

Å gå på stranda med så små plagg er liksom helt “innafor”.

Der er det jo naturlig og hensiktsmessig å være lettkledd.

Dessuten gjør “alle” det!

 

Jeg ville definitivt ikke ha gått i byen i et antrekk som det jeg har på meg på bildet ovenfor.

Da er det minimum singlet som gjelder på overkroppen!

 

Jeg ser jo at unge jenter går med bar mage i byen…

…men det blir litt annerledes for ei som er 57 år…

…og har vært gjennom tre svangerskap og ca tre år med amming…

 

Eller…

…kanskje ikke?

 

Er det liksom bare de som er “Unge og Perfekte” som kan gjøre sånt??

 

Jeg er vel såpass prippen at jeg tenker at bar mage hører hjemme på stranda…

…eller rett og slett…

…hjemme (altså i mer private omgivelser)

…uansett om man er ung eller gammel…

 

Hva tenker du??

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Stilig bikini! Jeg er enig med deg…. bikini og mage hører best hjemme på stranda eller hjemme…… men – alle syns vel forskjellig! Kjøpte meg forresten ny bikini nå jeg også… knall rød….. hihi 🙂

      1. Knall rød er tøft.👍 Vi trenger ikke kle oss i kamuflasjefarger om vi har blitt “Godt voksne”. (I skogen er det jo ok!) Ja, vi synes forskjellig om hva som er “passende” hvor. Det er viktig å feie for sin egen dør.😊

    2. Jeg ville ikke gått i bikini i byen 😀 Men reagerer ikke så voldsomt på unge med bare mager på byen. Det bør ikke være så forskjell egentlig, og alle burde ha”lov”. Men jeg stirrer nok mer om en godt voksen valser rundt med bar mage og shorts som viser “hønsegården” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg