Hårfint…?

 

Nylig leste jeg en artikkel der en gynekolog tok opp temaet:

Med eller Uten hår?”

 

Nå for tida så hun sjelden at noen hadde tillatt håret å gro på hennes “arbeidsområde”.

I stedet opplevde hun stadig at kvinner unnskyldte seg…

…fordi de ikke var helt nyfriserte når de kom til gynekolog-timen.

 

“Det er en grunn til at det vokser hår der…” var en del av hennes budskap.

Ja, det er jo det? 

 

Om man vil barbere vekk hår på kroppen eller ei, er jo en privatsak.

Det gjelder enten det handler om hårvekst på underliv, legger eller i armhulene.

 

Det var forresten litt forstemmende å lese kommentarene

som en del menn hadde lagt igjen under artikkelen:

 

“Jeg vil ha ribba høne”…

…og andre “morsomheter” på omtrent samme nivå…

…var dessverre det som gikk igjen.

 

Heldigvis tror jeg ikke slik oppførsel er representativt for flertallet av norske menn.

Det er bare det…

…at de som har alminnelig, god folkeskikk, (kombinert med en viss fintfølelse)

ikke kan tenke seg å legge igjen den typen kommentarer på nettet.

 

Det man kan tillate seg å fleipe litt med “på kammerset”, eller “oss gutta i mellom”,

egner seg ikke alltid så godt i det offentlige rommet.

 

Om man vil la håret gro fritt rundt omkring (eller det motsatte) får bli opp til hver enkelt.

 

Det er vel i grunnen bare en ting jeg synes er nokså ekkelt når det kommer til hårvekst:

Nemlig at det stikker fullt av lange hår ut av nesa og/eller ørene på folk.

 

Om jeg skulle oppdage at jeg var i ferd med å utvikle den typen “værhår”,

så ville jeg nok ha gått til anskaffelse av en dertil egnet hårtrimmer.

 

 

2 kommentarer
    1. Ja du sier noe… Det er mange måter å uttrykke egen barskhet på, men noen kan være mer hårete enn andre. Jeg må bare si meg veldig enig med deg. Som en gammel kall, så kan jeg love deg at jeg vet at hår tyter ut “overalt”. Det er faktisk en liten utfordring å ha kontroll… Men jeg håper inderlig at jeg aldri mister den 🙂

    2. Hehe – glimrende skrevet, Kari! Og slike tette kommentarer egner seg ikke på trøkk iallfall! Hårkontroll eller ikke – det er jammenimeg opptil enhver! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg