“Har je Kjole får je Kar?”

 

I dag dro både kusinene, mennene deres og jeg en tur til Grimstad!

 

I gågata sto dette skiltet. Det så spennende ut…

 

Mindre spennende ble det ikke da jeg nærmet meg galleriet…

 

 

 

 

Dette er Kate!

Hun maler på silke.

Galleriet/butikken driver hun sammen med to andre kvinner.

Den ene av dem er syerske. Hun syr (blant annet) både klær, puter og vesker

av silkestoffene som Kate maler!

 

Kate selger klær over hele verden!

 

 

Denne kjolen likte jeg veldig godt…

…men malt silke er ikke billig. Prisen tilsa at det ikke var verdt å prøve.

Derfor gikk jeg ut av galleriet igjen…

 

Da jeg fortalte den ene kusinen om kjolen og prisklassen…

…var hun skjønt enig i at det var klokt av meg!

 

Men:

Kusine: “Om du skal ha brudekjole, så kan du jo kjøpe deg en sånn, Kari!”

Karidansen: “Jammen je har jo ingen kar!”

Kusine: “Kanskje du finner en…

…om du får deg en sånn fin kjole?”

 

Da fikk jeg en ide….

 

Så…

…jeg ruslet tilbake til Kate og galleriet…

…og fortalte henne hva kusina mi hadde sagt!

 

Jeg fortalte også om bloggen min!

 

Kunne hun kanskje tenke seg…?

 

Kate ble med på notene med en gang!

Vi fikk en kunde til å bli med ut og ta bilde av oss!

 

 

Lekker kjole…

 

Jeg prøvde den ikke “på ornt’li”, men fin var den!

 

(Innlegget er ikke sponset på noe vis!)

 

 

 

 

 

6 kommentarer
      1. 100% sikker. Den kostet VELDIG mye. Sånn er det når det er kvalitet. Dessuten fantes den trolig kun i ett eksemplar. Ikke noe masseprodusert der i gården!;)

    1. Nydelig!!! Skjønner godt du likte den. Og fargen var veldig fin til deg, øynene dine tok blåfargen i kjolen til seg. Du må bare se å finne den karen, kjøpe kjolen og bli gift :))))).

      1. Tusen takk! Jeg prøvde den jo ikke (fordi den kostet nemlig noen tusenlapper) så jeg vet ikke om den hadde vært fin på! Ellers er det nok enklere å finne kjole enn kar! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg