Hadde du hatt lyst til å gå inn på et serveringsted hvis…

 

 

…du observerte at den som sto bak disken holdt på med…

 

 

…å bruke neglen som “tannpirker”?

 

Det har ikke jeg!

 

Mens jeg ventet på toget fra Hamar onsdag ettermiddag,

fant jeg ut at jeg skulle gå innom et nyåpnet serveringssted og ta meg en kaffe.

 

Det ble det ikke noe av, for å si det slik…

 

Jeg så fyren, som drev med “gravearbeid”, gjennom vinduet.

“Her skar je åkke kjøpe kaffe hell noe som helst anna!”, tenkte jeg.

 

Når en ansatt på et serveringssted oppfører seg slik,

så lurer jeg veldig på hvordan hygienen blir ivaretatt?

 

 

Nylig var jeg en tur på gjenvinninga i Oslo.

 

Vakta som satt ved porten var veldig opptatt…

 

Med dette:

 

 

Etterpå var det tid for “bearbeiding av fangsten”:

 

Jeg registrerte ikke om den ble “gjenvunnet”. (Les: Spist).

 

Jeg har observert at noen gjør det også.

 

Akkurat det synes jeg er så ekkelt,

at jeg skyndte meg å se en annen vei

før “måltidet” eventuelt ble inntatt.

 

Ærlig talt:

Det er enkelte ting man unnlater å gjøre foran andre.

Særlig når man er på jobb, og er bedriftens ansikt utad!

 

Om jeg er hjemme alene, og pirker meg i tenna,

eller plukker meg i nesa,

så går jeg alltid og vasker hendene rett etterpå.

 

Sjøl om det er mine egne, kroppslige avfallsprodukter,

så er det “æsj”, rett og slett!!

 

Jeg kan være temmelig distre.

Ved et par anledninger har jeg blitt gjort oppmerksom på

at jeg har slikket av fingertuppene mine når jeg har

spist noe som er litt klissete.

(Og som jeg har holdt i hånda.)

 

Det har skjedd uten at jeg har vært det bevisst,

og jeg syntes det var skikkelig flaut!

 

Derfor prøver jeg å ha i bakhodet

at jeg skal unngå å gjøre akkurat det!

 

(Etter at pandemien var et faktum,

har det nok knapt skjedd at jeg har gjort det!)

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg