Gummistøvel-Glamour

 

Jeg har alltid hatt “fornuftige” gummistøvler.

 

I tidlig barndom hadde jeg røde.

Så ble det brune, lange gummistøvler,

som jeg kunne vasse i søledammer med.

Det var moro, helt til det ble hull i dem…

 

På ungdomsskolen, og videre oppover, hadde jeg blå gummistøvler

med hvit kant øverst og hvite såler.

Nå er det noen år siden jeg måtte kassere mitt siste gummistøvel-par.

Etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg ikke hatt gummistøvler.

 

I alle fall ikke før nå…

 

I og med at jeg har blitt (nesten) ekte Byfrøken,

fant jeg ut at jeg trengte noen snasne

gummistøvler som jeg kan trippe rundt i små sølepytter med.

 

I dag kom de i posten!

 

Fine, ikke sant?

 

Jeg likte veldig godt det rutete feltet på sidene,

sjøl om det sikkert ikke er like vanntett som resten.

Dette er urbane gummistøvler

ikke støvler til å vasse i myra med!

 

Støvlene er foret, og det er godt.

Jeg kjøpte en størrelse større enn jeg pleier å bruke,

slik at jeg i tillegg kan ha såler og tjukke sokker i dem.

 

Det er moro å føle seg fjong på utsida,

men det må føles behagelig på innsida også!

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg