Gult og Gyllent

 

I natt ble klokka stilt en time tilbake.

I skrivende stund er klokka halv fem på ettermiddagen.

Det har allerede begynt å skumre…

 

Snart er høstens fargeprakt historie.

Derfor gjelder det å nyte den nå på tampen.

 

Frodithen og jeg tok trikken opp til Teknisk Museum i dag.

 

Planen var å gå en langtur.

På morgenkvisten ble vi imidlertid enige om

at vi heller skulle holde oss i byen

og traske nedover langs Akerselva.

 

Se så fine farger!

 

I dag skjente jeg litt på Frodithen fordi hun ikke bruker brillene sine.

Vi kom nemlig over en plakat, der hun ikke klarte å lese detaljene.

 

“Åffer vil du gå rundt i tåkeheimen, når du itte må?”

 

Så viste det seg at Frodithen hadde ganske gode argumenter på hånda:

“Jeg synes det er deilig å slippe å gå med dem hele tida.

Dessuten synes jeg at jeg ser bra nok uten, unntatt når jeg skal lese!”

 

Da fant jeg ut at jeg også skulle prøve å gå uten ei stund, 

altså ikke bare når jeg skulle bli tatt bilde av… 😉

 

Faktisk fungerte det ganske greit!

Det gjorde ingen ting at verden ble litt “dusere”…

Høstfargene ble ikke mindre vakre av den grunn!

 

Når det er skumt, er jeg nok temmelig avhengig av brillene mine.

Neseryggen er imidlertid takknemlig

om jeg gir den ei brillepause i ny og ne.

 

Vil du se bildene jeg tok av Frodithen i dag,

finner du hennes innlegg fra turen HER.

 

 

5 kommentarer
      1. Ja, en kjenner jo brillene både på nesa og bak ørene. Men…jeg er veldig glad for at jeg har briller når jeg sitter foran pcen eller skal lese noe som står med liten skrift. Det hadde blitt lite blogging om jeg ikke hadde hatt briller. Jeg klarer å lese denne skriftstørrelsen uten, men det er slitsomt.

      1. Du er vel rundt 10 år yngre enn meg. Jeg brukte bare lesebriller fra Nille fram til for ca seks år siden. Da begynte det å dra seg til, og jeg måtte begynne med progressive briller.

    1. Så fine bilder. Og briller, ja…briller er en sak for seg sjøl. For tida har jeg problem med briller både på nesa og i etuiet. Må nok bestille time til optiker snart.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg