Go’mårrån! (Om å filme seg sjøl i et ubevoktet øyeblikk!)

 

I forbindelse med min utmeldelse fra Nav-systemet, har jeg skrevet et lite sangvers.

Så tenkte jeg at jeg skulle prøvefilme meg sjøl på morrakvisten, bare for å høre hvordan det låt…

DET opptaket ble det ikke noe av…

…for jeg hadde tydeligvis ikke trykket på opptaksknappen…

 

Men:  I det jeg TRODDE jeg skrudde AV mobilkameraet…

…så skrudde jeg det faktisk PÅ!

 

Det resulterte i denne vesle filmsnutten av ei morragruggen, konsentrert kjerring som gjør gymnastiske øvelser med fjeset…

 

https://youtu.be/HCJJgie3

 

(Jeg får ikke til sånn fancy greie med å lime inn lenken i bildet. Bildet blir ikke blått samme hva jeg gjør! Filmen kom ikke opp slik den pleide, så jeg måtte bare lage et stillbilde som illustrasjon.)

 

Læreren på videokurset oppfordrer oss til å overdrive smil og entusiasme når vi filmer oss sjøl, fordi man lett kan virke mer “sur&striks” på video enn når man møter folk “Face-to -face”.

Dette er HELT riktig! Jeg har tatt mange opptak de siste dagene; bare for å øve. På samtlige av dem ser jeg j….SUR ut! Det blir liksom så ALVORLIG når man tenker at man vil fremstå som: “Særdeles Seriøs  og Målrettet”!

Jeg knakk helt sammen av latter da jeg fikk se denne vesle snutten av meg sjøl!

Kanskje jeg må ha dette i bakhodet når jeg gjør den neste video-oppgaven på videokurset?

 

 

7 kommentarer
    1. Jammen det var da en fin liten videosnutt..hehe.. 🙂 Moro at du lærer deg om videofilming.. Jeg har enda ikke lært meg hvordan jeg får sånne videoer inn på bloggen ..men man må kanskje legge dem ut på youtube først 🙂 Men en dag gutta har god tid skal jeg be dem vise meg :))

      1. Når jeg kommer litt lenger ut i kurset tenker jeg. Har kjøpt meg stativ som kan bli like høyt som meg sjøl. Til våren kan vi kanskje filme litt sammen ute! 😉

    2. Så festlig, men så kort. Det var jo nesten som lyden av en morgesmask det der. Du er jammen tøff som våger så mye i det nye året. Heia deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg