Godt for hypp&fysen?

 

Jeg liker jo ordspill.

 

Så…

…dette var midt i blinken for meg!

Jeg var verken hypp eller fysen på slikt i dag.

 

Julekvelden gikk jeg nemlig nærmest bananas på de hjemmelagde småkakene som jeg fikk av Den Yngste Nissekusinen rett før jul.

De var jo så små og søte(i dobbel forstand), så de fylte ikke opp magesekken på noe vis.

Med andre ord ble det plass til mange av dem…

Særlig en form for makroner med mørk sjokolade inni.

Det var noe av det beste jeg har smakt når det kommer til småkaker!

 

Sorry, Berit Nordstrand…

Den mørke, sunne sjokoladen din, søtet med kokos-sukker, er absolutt god den…

…men det kommer an på hva man sammenligner den med…

 

 

I går og i dag har det gått mer i grønnfor. Til middag i går hadde jeg lettsaltet torsk.

(En av mine middagsfavoritter!)

Jeg blir “sur i magan” og dorsk “dagen derpå” om jeg spiser mye søtsaker kombinert med kraftig kjøttmat.

Derfor er ikke “øyeblikkets nytelse” verdt prisen flere dager på rad.

 

I dag gikk Frodithen og jeg innom en veggis-kafe på Grünerløkka.

Ingen av oss hadde vært der før.

 

Her er jeg iført min nyeste ulltrøye.

(Sjølsagt i en av mine yndlingsfarger, nemlig burgunder!)

 

 

Frodithen var litt teatralsk i dag…kledd i dramatisk sort!

 

 

Jeg fulgte anmodningen på skiltet:

Smoothien var ikke bare full av grønnsaker…

 

…den var til og med skikkelig grønn!

 

Grønnskolling ble jeg visst også…

 

 

Enda flere teatralske takter av Frodithen…

 

Se, så fint fargene hennes matcher omgivelsene!

 

 

 

5 kommentarer
    1. Artig ordspill..var ikke så veldig fysen i dag , men fikk trøkt i meg det som var igjen i en smågodtpose..like greit å bli kvitt det..hehe..
      Ble ikke noe hjembakt julebakst her i år..ikke har jeg mamma eller mor å få noe av lenger heller.. Men kjøpte karnsekakestenger hos naboen..som er et bakeri..veldig gode di da <3
      Hyggelig med et romjulstreff for deg og Frodith.. fine var dere også.. Grattis med fin ny ulltrøye <3

      1. Ja, jeg er også sånn “Trøkke i seg”… Men jeg har fryst ned smultringene og snippene jeg fikk, for det er mer “matkaker”. De passer bedre når det er hverdagsligere på middagsfronten igjen. Jeg har ikke bakt noe som helst sjøl. Regner ikke med at jeg får noe besøk slik ståa er i Oslo nå, og det er begrenset hvor mye en person bør spise av julebakst. 🙂

    2. Perfekt ordspill! Joda – litt drøyt mye godis har det blitt – så nå har jeg mosa alt inn i skapet, og det kommer ikke noe fram her før nyttårsaften! Kan jo ikke spolere de siste 10 mnd innsats sånn på ei drøy uke heller……..! Men – jeg elsker sjokolade og kaker – så vekk blir de nok i løpet av de neste månedene….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg