God å snakke med

 

Det er tittelen på ei bok jeg kjøpte i høst.

 

Noen ganger er et lyttende øre mye bedre enn alskens velmente, “kloke” råd…

(Illustrasjon fra boka.)

 

 

 

Hvert kapittel avsluttes med en oppsummering.

 

Jeg anbefaler virkelig denne boka.

Her handler det slett ikke bare om samtalene som kan være avgjørende i en krisesituasjon.

 

Det blir brukt konkrete eksempler som du også kan dra nytte av…

…når du møter på personer som trenger et medmenneske som virkelig lytter.

 

Nærmere bestemt noen som (i tillegg til å lytte) kommer med spørsmål og innspill…

…i stedet for lettvinte løsninger og “gode” råd.

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Disse er jeg virkelig nødt til å få fatt i! Så sent som torsdags kveld, mottok jeg nemlig en henvendelse fra Psykisk helse, hvor de spurte om jeg kunne være interessert i en stilling som administrator på sosiale media -kanalene deres. De henvendelser det derav blir jeg som imøtekommer, vil jo riktignok være skriftlige, og i all hovedsak relatert til det som til enhver tid legges ut, men allikevel.. Det ligger jo i sakens natur at jeg i denne settingen er gitt å skulle avgi den første responsen i det folk har våget ta det første skrittet for å søke hjelp, hvilket jeg mener krever at jeg håver inn all den kunnskap som er å oppdrive i det en feil her brått kan avstedkomme med katastrofale følger..

    2. Fort gjort å komme med noen gode råd ja.. mye bedre at folk kommer frem til ting selv..med litt støtte på veien.. 🙂 Har hørt “utsangnet”.. Det er en grunn til at folk har en munn og to ører..hehe..og det er jo noe i det… <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg