Gammeldansen…?

 

Ingen kan spå noe eksakt om framtida…

…men noen ganger er det lov å leke seg litt med tekniske duppeditter!

 

Nylig var jeg på besøk hos den ene Nissekusinen min.

Sønnen hennes hadde en app som het “faceapp” på telefonen sin…

Den er slik at man kan velge om man vil se seg sjøl som “Ung” eller “Gammel”.

 

Selvfølgelig gikk jo nissekusinen og jeg rett i nyfiken fjortismodus!

Dette måtte vi også prøve!

Vi skred til verket med skrekkblandet fryd!

 

Sånn ble jeg som “Gammel”:

Jeg synes jeg ligner ganske mye på mora mi her!

 

Jeg sendte henne bildet!

(Jeg snakket med henne i telefonen først, og fortalte om “Oldis-prosjektet”, så hun ikke skulle få helt sjokk!)

 

Karidansen: (Da jeg hadde sendt bildet.) “Ser du hvem jeg ligner på?”

Mor: “Kan kjenne igjen halsen og øyelokkene; og kanskje noen rynker rundt munnen.

Men du har smalere panne!”

Karidansen: “Ja, jeg er litt trang i nøtta!”

Mor: “Nei, du er “Langskalle”. Det er plass til mye der!”

 

(Det er av sine egne man skal ha det!)

 

Det hører med til historien at Nissekusinen ble veldig lik sin mor (altså mors søster) da hun tok “Gammel-i-en-fei”- testen.

Jeg synes ikke hun ligner noe særlig på tante nå, men det var moro å se likhetstrekkene i “Gammel-varianten”!

 

 

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg