Gærne jinter på Glattisen!

 

Det var den dagen det var så glatt…

Frodith og jeg hadde planlagt en fotoshoot i Vigelandsparken…

Vi fant ut at vi måtte droppe mosjon, i form av spasertur, og heller ta trikken helt fram.

Det var nemlig så holkeføre at det knapt nok var forsvarlig å bevege seg ute i trafikken.

Det er ikke så enkelt å få gode bilder når det er halvmørkt og regntungt, men vi fikk da noen gode bilder. Dessuten koste vi oss og hadde det moro! DET er det viktigste!

Jeg synes livet har bydd på ganske mange mørkegrå hverdager. Jeg hadde en lang periode i livet der jeg ikke klarte å mobilisere noen form for glede. Den gangen jeg hadde det som verst , var jeg knapt nok i stand til å se et eneste lyspunkt.  Om noen den gangen hadde “spådd” at jeg kom til å flytte til Oslo, hadde jeg aldri trodd på det!

Heller ikke hadde jeg trodd at jeg skulle svinse rundt på skøyteføre i Frognerparken en regntung romjulsdag…

…og leke modell sammen med et rødhåret fyrverkeri ved navn Frodith!

(Ja, hun HETER jo ikke det da, men for meg er hun aller mest Frodith!)

Jeg har skrevet det før, men det er så positivt:

Jeg føler det som om jeg har fått en ny vår i livet!

 

“Jeg kunne ha tenkt meg å ha noe grått på hodet”, sa Frodithen rett før vi dro herfra.

Og…

…da kom jeg på at jeg hadde noe som passet veldig fint!

 

Se så fjong Frodith ble som “Gråhette”!

 

Litt ablegøyer…

 

DETTE ble et veldig fint bilde av Frodith, synes jeg!!

 

Og her er “Rødhette”…

 

Noen bilder UTEN hette…

 

 

På hjemveien gikk vi en liten tur innom en kafe.

 

Det  var godt å komme seg inn i varmen igjen!

 

Neste gang vi drar på fotoshoot, har nok dagene blitt en del lengre og lysere…

…og kanskje vi får litt sol og varme!

 

Det er godt å vite at det går mot lysere tider igjen, sjøl om vi ikke merker det ennå!

 

#Frognerparken #modell # Rødhette #fyrverkeri

 

6 kommentarer

Siste innlegg