“Fugl eller Fyr”?

 

Det var ikke akkurat noe “Lille speil på veggen der”

som møtte Frodithen og meg da vi gikk på Aker Brygge i dag:

Det var det største speilet jeg har speilet meg i noen gang.

I alle fall som jeg kan huske.

 

Flere nye statuer har det også blitt i området ved Aker Brygge.

Blant annet noen merkelige figurer som er en blanding av fugl og “fyr”. 

(Jeg måtte jo bare lage et bokstavrim ut av det! 😉 )

 

“I Believe I can Fly”…

 

Dynekåpa har knapt vært i bruk etter at jeg flyttet til Oslo.

I dag var den et “must”.

Vi var nemlig ute i rundt tre timer.

 

Noe “moteshow” med flere klesskift var veldig lite aktuelt i dag…

Fingrene ble nesten lilla bare vi tok av vottene for å knipse bilder.

 

Men…

…matchende hodeplagg er jo også litt moro!

Turkis er ei farge vi begge er glade i…

 

Det er faktisk lov å kjøpe “Take-away” på kafé, men vi hadde med oss niste.

 

Det vil si:

Egentlig var det bare Frodithen som hadde det…

 

For:

Jeg var nemlig så “stutt i hue” at jeg bare hadde rasket med meg et rundstykke rett fra fryseren.

Da jeg skulle sette tennene i det, var det “Hardt som Hønn”.

 

Det er kanskje litt vel optimistisk å tro at et frossent rundstykke skal tine…

…når en går ute i 12-15 minusgrader??

(Jeg trodde vel ikke det, heller – jeg tenkte bare ikke lenger enn nesa mi rekker…)

 

 

Men…jammen oppdaget vi noen som hadde klart å omgå kafé-reglene:

 

Tenk å sitte sånn, rett ved vinduet, og det midt på Karl Johan…

…i “disse tider”!

 

Men…om jeg først skulle ha gitt blaffen i smittevern-reglene,

så hadde jeg nok gått til et sted der de hadde litt større utvalg på menyen…

Forresten:

En sjokolade hadde vel smakt,

når en ikke har annet enn et frossent rundstykke å “kose” seg med?

 

 

 

2 kommentarer
    1. Kjekt med noen speil rundt omkring..kjekt for bloggere “som oss”..hehe.. Så mange stilige bilder her..og dere sååå freshe i turkis.. Kos deg med kvelden og rundstykket.. er vel tint nå regner jeg med..hehe… <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg