Fru Kvist… og tilfeldigheter?

 

I det siste har jeg tenkt litt på at jeg vil strikke meg ei lue…

 

Ikke ei sånn varm ei, men ei som skal være litt sånn “Prikken Over i’en”…

…altså ei lue til “hodepynt”.

 

Jeg liker godt den røde “Bagi-lua” mi.

Den er ikke veldig varm, så den funker til pyntebruk, men det er ok å ha ei “pyntelue” i en annen farge også

 

 

I dag er jeg på Agape.

Der treffer jeg Torunn som gikk på skolen før, men som nå kun er innom på drop-in i ny og ne.

 

Mens vi står i gangen, etter at skoledagen er over, får jeg for meg at jeg skal spørre henne om hun vet om en garnforretning i sentrum:

 

“Jeg skal innom “Fru Kvist” på veien hjem, jeg!” ,sier Torunn.

Det viser seg at “Fru Kvist” er navnet på en forretning som blant annet selger garn!

Så… da tar vi følge til “Fruen”!

 

Torun og jeg inne hos “Fru Kvist” (Har Toruns tillatelse til å publisere!)

 

 

Knappe-Eldorado for “Krimskrams – Karidanser”!

 

Jeg kjøper fire slike…(Kr. 8,- pr. stk) De “roper” nemlig på meg der fra knappeskuffen…Kanskje de blir pynt på lua mi??

 

“De knappene er veldig DEG, slik jeg opplever deg”, sier Torunn da hun ser knappene jeg har valgt!

 

Du finner nettsiden til Fru Kvist hvis du trykker på lenken under:

Fru Kvist

 

Var det tilfeldig at jeg plutselig fikk for meg at jeg skulle spørre nettopp Torunn om garnforretning??

 

Neppe…

 

Det hender ofte at jeg tenker:

“Det var jammen rart at dette skjedde akkurat nå!?”

 

Men…

…så er det kanskje ikke så “rart” likevel??

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Mye spennende å finne i garnbutikker! 😉 Selv for ei som har et lager av garn hjemme og ikke får strikka en eneste ting ferdig for tia. Lykke til med lua! Eller ble det bare med knappene foreløpig?

    2. Det fine med å finne sånne knapper og annet artig, er at da har du et utgangspunkt for det du har lyst å lage. Da kan du lage lua etter knappene, både når det gjelder form og farger 🙂 Gleder meg til å se lua når du har fått laget den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg