Frøkner på “Ferie” i Frogn!

 

Dårlig tid…

…springe inn på bussterminalen…

 

Jeg har nemlig slett ikke lyst til å måtte vente en halv time på neste buss…

 

Noen ganger har man bare flaks!

Bussen står på perrongen!

 

Full fart inn på bussen, vise billett (takk for at jeg omsider har våget å ta i bru router appen), og dumpe ned i nærmeste ledige sete.

 

Ca en halv time senere registrerer jeg at bussen snur…

…før den kjører til siden.

Bussjåføren kommer ned til meg:

“Dette er siste holdeplass; du må gå av!”

Jeg : “Å nei, må je bli med attende tel Oslo!?”

Bussjåføren: “Hvor skal du da?”

Febrilsk blar jeg i google maps…

…for ikke husker jeg hva holdeplassen het.

 

“Je skar i hvert fall tel Frognsveien 15!”

 

Det er ingen holdeplass som heter det…

Omsider finner jeg igjen ruta mi i “googlemapsen”.

 

Bussjåføren er blid og hjelpsom:

“Du kan bare krysse veien! Bussen du skulle ha tatt, kommer forbi her om ca fem minutter!

Noen ganger er lykken bedre enn forstanden!

 

Moralen er:

Dobbeltsjekk nummeret på bussen før du hiver deg inn!

 

Men…

..alt ordner seg, og jeg kommer meg til Frogn.

Jeg går bare på den riktige bussen…

…litt lenger fram i løypa!

 

Dame for sin hatt!

 

Jeg befinner meg på kunstutstilling på et forsamlingslokale i Frogn!

 

Denne dama er mester for hatte -kreasjonene!

 

Da jeg forteller at jeg skriver blogg, er hun altså så elskverdig at hun lar meg få prøve en hatt, slik at jeg kan legge ut et bilde av det.

Her er hennes visittkort om du skulle være interessert!

 

Nydelige kjoler signert Elin Henriksen Billing.

 

Har du planer om å stå brud i 2020?

Ta kontakt med Elin, så har du mulighet til å få deg en særegen og flott kjole!

 

 

Du drar kanskje kjensel på disse bildene?

 

Selvfølgelig er det Lady August som har laget dem!

 

Ladyen er nemlig på plass på utstillingen…

…med både frokostsett og bilder!

 

Jeg tar ingen bilder av henne i dag, for hun er ganske opptatt!

Kunsten hennes faller helt tydelig i smak hos mange av dem som besøker utstillingen.

Jeg registrerer flere som studerer bildene hennes ganske inngående.

Ikke så rart, for hun skiller seg helt klart ut i mengden!

 

Utendørs er det også mange boder med kunsthåndverk.

Jeg føler på fristelsen til å kjøpe…

…men lar det være…

 

Disse fatene og lysholderne er laget i akryl.

De tåler en støyt, og knuses på langt nær så lett som fat laget av glass.

 

Kunstneren heter Margrethe Oleivsgard Stenslund. 

(Teksten på dette bildet ble dessverre nokså utydelig.)

 

 

 

Om du har fulgt med på bloggen til Frodithen i det siste…

…så har du kanskje fått med deg at hun og “søsters” er der i dag…

Selvfølgelig møtes vi…

 

På hjemveien sitter vi på med “søsters” et stykke…

…og så tar vi toget det siste stykket inn til byen!

 

Her venter vi på toget. 

Selfie i sommertemperatur i slutten av september, det er ikke verst!

 

Om du vil lese Frodiths innlegg om dagen i dag, finner du det HER.

 

 

4 kommentarer
    1. Den hatten var superfin til deg 😀 Hadde vært morsomt om det ble ybermoderne med hatter igjen Synes det er litt spennende og folk får vise litt mer variasjon med hatter i forskjellige fasonger. Tusen takk for at du stakk innom, var sååå kos å treffe deg og jeg ble så glad da jeg så deg <3 Men neste gang må vi få tid såklart, det begynte å småkoke litt. Tusen takk for de fine ordene <3 Liker du foresten å strikke? Jeg fikk så lyst å prøve meg på en ganger selv om jeg vet det er et håpløst prosjekt er det mulig jeg gyver løs nå til uka 🙂 Gleder meg litt alt hahaha Stooor god klæm til fineste deg Kari <3

    2. Kjempefin dag, og det var jo SÅ mye fint der ute 🙂 Kunne nok hatt bedre tid, så kan det hende jeg hadde kjøpt noen sånne plast-fat jeg også 🙂 Eller en hatt kanskje 😀 Koselig vi plutselig traff på hverandre der ute, det var litt ekstra koselig <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg