Frodithen spanderer! (Og om å glede seg til!!)

 

Jeg har sagt til Frodithen at jeg ikke vil bruke mye penger på å gå på kafé nå.

At jeg heller vil lage til noe hjemme…

…for det blir billigere og sunnere, nemlig!

 

Så…

…da vi avtalte å møtes på kaffebrenneriet i dag, sa Frodith at hun skulle spandere på meg! (Om du trykker på linken, finner du hennes innlegg om dagens Kaffebrenneri-besøk)

Da ble det chiapudding! Rimelig og sunt! For å spare lommeboka til Frodithen, tok jeg kaffen hjemme før jeg dro.

 

Frodithen er litt “beskjemmet” fordi hun spiser cookie når hun er sammen med den helfrelste “Sunnhetsapostelen”!

(Men bare beskjemmet “på liksom”! Egentlig nøt hun den søte fristelsen!)

 

Nå høres jeg skikkelig “kjip” ut, ikke sant?

Her går det liksom bare i Berit Nordstrand, sunnhet og sparing for tida?

 

Så er det jo slik da, at Frodithen og jeg snart skal på jente-tur til Sverige!

Da har jeg tenkt å slå ut håret littegranne. Det blir nok å spise noen måltider på kafé/restaurant. Når man er på venninne-tur, så skal det være litt kos. En trenger jo ikke gå helt av skaftet av den grunn.

Det må ikke bli helt sånn:

“Nei, det kan je itte gjøra, for det passer itte inn i Berit Nordstrand – opplegget mitt! Nå skar je væra spasomm’li og sunn for alle penga, og væl så det, altså! Du kan prøve kleer du Frodith, mens je sitt og ser på!”

 

Jeg gleder meg til den turen! I dag har vi tittet litt på nettet. Vi har sett oss ut noen steder vi kan gå til. Områder der vi kan ta fine bilder for eksempel.

 

Nå har jeg tre helger framover der jeg har koselig/spennende program:

Neste helg får jeg trolig venninnebesøk på lørdagen. Dessuten skal jeg ha en samling her på søndagen. En liten gjeng av folk som har gått på Agape-instituttet møtes og “leser” hverandre. Planen er at vi skal gjøre det hjemme hos hverandre en gang i blant. Det er veldig fint å kunne friske opp kunnskapen nå som jeg ikke går der lenger. Dessuten er det koselig å treffe igjen noen av folka jeg gikk sammen med der.

 

Så blir det turen til Søta Bror med Frodithen om et par uker…

…og på selveste Skuddårsdagen skal jeg i 30 – årslag til sønnen min.

 

Så er det jammen mars måned…

…og våren er i anmarsj!

 

Det er viktig å leve i nuet, men det er jammen koselig å ha noe å små-glede seg til også.

Noe som ikke er så langt fram i tid!

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg