Frodith tar Føringa!

 

Da vi begynte å nærme oss Bergen,

ble Frodithen veldig opptatt av å studere Google Maps.

Meg: “Å er det du driv’ med’?

Frodith: “Jeg prøver å finne ut hvilken rute vi skal gå for å komme til hotellet.”

Meg: “Je trudde det låg rætt ved stasjon’?”

Frodith: “Nei, det gjør ikke det!”

 

Det var jeg som booket hotellet for noen uker siden

Jeg så at det lå i nærheten av Bryggen,

men bortsett fra det hadde jeg ikke skjenket plasseringen en tanke.

 

Frodithen og jeg var jo på langhelg i Gøteborg rett før

Koronaen satte en stopper for all reisevirksomhet.

Hun ble ikke særlig imponert over orienteringsevnen min da vi var der.

 

Nå gadd hun ikke en gang konferere med meg,

og det var sikkert like greit!

 

Her går Frodithen målbevisst, og med mobilen som kompass,

i retning hotellet!

 

Vi fant fram!

Fint, stort rom til en rimelig penge!

 

Her spiser jeg “frokost”!

 

På grunn av at jeg (nesten for enhver pris)

ville unngå langvarige besøk på det berømmelige togtoalettet,

turte jeg ikke innta fast føde før jeg var vel innlosjert på hotellet.

 

Medbragte, hjemmelagde lavkarbo-bagels.

med kremost og spekeskinke, smakte utrolig godt etter

mange timer “på vannvogna”!

 

Nå har jeg rukket å prøve dusjen også…

Det er badekar her.

Mekanismen der man skifter mellom badekar-krana og dusjen

bød på utfordringer for undertegnede…

 

Badehåndkleet mitt måtte ofres da flommen var et faktum…

 

Neste prosjekt blir å gå ned i resepsjonen og be om å få et nytt håndkle.

(En drøy time etter innsjekking!)

“Je skjønte itte helt mekanismen med dusjen,

så badegølvet vart bløtt.

Je lurer på om det er mulig å få et nytt handkle?

 

Best å være ærlig uten å komme med lange utredninger…

…ikke sant?

 

4 kommentarer

Siste innlegg