Fritt Fram For Fjerting…?

 

Alminnelig Folkeskikk er vel og bra…

…så lenge det ikke går på helsa løs!

 

I vår kultur er det ikke stuerent å slippe en fjert i tide og utide…

Selvfølgelig skal vi ta hensyn.

For eksempel så slipper vel de færreste en fis på den første daten…?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skulle uhellet være ute (i dobbel forstand) i en slik sammenheng, så ville vel både Den Uheldige og “lytteren” syntes det var nokså pinlig. Dessuten kan man jo bli tatt for å være rimelig likesæl og lidd’li!

Om begge klarer å ta det med godt humør, og være avslappet i forhold til det, så er det like fullt det beste!

 

Jeg har hatt vanvittig mageknip mange ganger fordi jeg har følt at det har vært høyst upassende å slippe ut luft.

 

Mange opplever å miste kontroll over tarmgassen.

Det kan være etter en fødsel, en sjukdoms – behandling…

…eller noe som har kommet med alderen…

 

I verste fall kan slikt føre til at man isolerer seg og kvier seg for å delta i sosiale aktiviteter.

 

Det bør ikke være så tabu å slippe en promp, synes jeg. Den som har kontroll, kan som regel velge tid og sted for “eksplosive utslipp”. 

Jevnt over bør vi imidlertid være litt romslige med sånne ting!

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er litt der at det er ufint å fise når som helst og hvor som helst. Hensyn bør, og kan man ta. Sitter liksom ikke på busse med dårlig luft og slipper en braker liksom. Men noen ganger kommer det en fis uten at man en gang kjente at man må fise- det skjedde meg en gang etter vi hadde lagt oss her hjemme. Ha ha. Dritflaut, men sånn er det. Han jeg bor sammen med fiser seriøst hvor som helst og noen ganger blir jeg seriøst sur på han. Hadde jeg gjort det samme hadde han ikke syntes det var greit så jeg syns det skal gå begge veier 😛

      1. Litt leit hvis det er slik at du blir kjempeflau over å slippe en så kjæresten din hører det! Om han er så fri, så er det vel naturlig at han er litt romslig overfor deg også? Skal jenter liksom ikke ha “Lov”, mens gutter og menn bare kan fyre løs?

    2. Jepp, litt romslige, helt enig 😀 Jeg er nok GANSKE skjerpet på sånt. Men kjenner jeg folk litt godt etterhvert så må de tåle det om vi skal omgåes over flere dager i alle fall. Men helt “fri” er jeg bare med HELT de nærmeste 😀 og knapt nok da. Første date derimot, trodde nærmest jeg skulle DØ da jeg var yngre og var “uheldig”. Det forekom nesten ikke fordi jeg døde EN gang, og da skulle det ALDRI skje igjen 😀

      1. Jeg er jo absolutt ikke slik at jeg fjerter vilt og uhemmet når jeg er sammen med andre. Men – jeg ville aldri ha dratt på ferie sammen med noen (og bodd i samme leilighet i flere dager) hvis jeg følte at det var krise om jeg slapp en fjert i ny og ne. 😉

    3. med min IBS har jeg vært mye plaget og jeg har neimen ikke alle tider greidd å holde igjen nei,nå når jeg går på lovfood map diett har jeg fått et bedre liv med lite plager :=) husker en mann som ble innlagt,han hadde så masse gass i tarmen att han var nær ved å sprekke,da han kom ut igjen sa han att han aldrig mer skulle holde igjen lufta,for det kan være farlig det :=) så ja en får være som en er,alle slipper luft ,tilogmed dronningmoren vår :=)

      1. Ja, slik er det, og det skal ikke gå på helsa løs å måtte holde lufta inne! Har en ikke mulighet til å gå for seg sjøl, så burde det være lov å slippe ut lufta der en er!

    4. Det hender nok at det glipper litt, men prøver i alle fall å ha kontroll på den greia der 😀 Fikk en feilmelding på videoen.. at den ikke var tilgjengelig,,,, hmmm.. kanskje den har fordufta som en annen fjært 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg